یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
امام جمعه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر حفظ روحیه ایثار و جان دادن در راه خدا در بین مردم، گفت: باید این روحیه در ما نهادینه شود و باید مراقبت کرد که با برخی تصمیمات غلط و نامتناسب، سبب تغییر روحیه های دینی دراین زمینه نشویم، زیرا جهاد و در میدان جنگ قرار گرفتن جزیی از دین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر کل امور ایثارگران قوه قضاییه با اشاره به تفاوت رزمندگان جبهه مقاومت با سربازان رژیم صهیونیستی اظهار داشت: فرق ما با آنها در این است که در مسئله جنگ و جهاد، رزمنده ما با دل و جان وارد میدان می شد و برای پول نمی رود، بلکه برای خدا وارد این میدان شده است.

وی افزود: این که نتانیاهو تصور کرده اگر سران حزب الله را شهید کند حزب الله و مقاومت از بین می رود از این جهت است که آنها به خود نگاه می کنند که اگر سران آنها از بین بروند سربازان اسراییل از میدان نبرد فرار می کنند و تفاوت ما با آنها در این مسئله است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر حفظ روحیه ایثار و جان دادن در راه خدا در بین مردم، تصریح کرد: باید این روحیه در ما نهادینه شود و باید مراقبت کرد که با برخی تصمیمات غلط و نامتناسب، سبب تغییر روحیه های دینی دراین زمینه نشویم، زیرا جهاد و در میدان جنگ قرار گرفتن جزیی از دین است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان آیه ۲۵۱ سوره مبارکه به لزوم دفع فساد به دست برخی از انسان ها گفت: خداوند در این آیه می فرماید:" وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ ".

وی هم چنین به مسئله نواقص برخی از قوانین در کشور به خصوص قوانین برخورد با افراد معتاد و حمل کنندگان جزیی مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: برخی از جرائم مصداق مفسد فی الارض نبوده، اما در قانون با آن همانند مفسدالارض برخورد می شود.

در ابتدای این دیدار نیز مدیر کل امور ایثارگران قوه قضاییه گزارشی از امور ایثارگران ارائه کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی ۳۰۰ شهید و از جمله ۶۰ قاضی شهید در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده است و ۳۱ درصد از پرسنل ما در قوه قضاییه، ایثارگر هستند.

وی افزود: قوه قضاییه در کنار این که باید به ایثارگران خود خدمت ارائه دهد باید به ایثارگران کل کشور نیز خدمات حقوقی و قضایی ارائه کند.

مدیر کل امور ایثارگران قوه قضاییه بیان کرد: کاری که از بُعد حمایت های قضایی، بنیاد شهید باید انجام می داد با استفاده از ظرفیت درون دستگاه و مرکز وکلا و زیر نظر استان، برای دادن مشاوره، هماهنگی های آن انجام شد و این کار برای استان رقم زده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha