یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
12

حوزه/ سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت : یحیی السنوار در طوفان الاقصی، استراتژیست بزرگی بود که توانست ضربات سنگین کوبنده‌ای به این رژیم وارد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، گفتکوی ویژه خبری شبکه خبر با حضور میهمانان برنامه، آقایان احمد دستمالچیان سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان، حسین رویوران کارشناس غرب آسیا و خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران (به صورت تلفنی) به بررسی موضوع: یحیی السنوار، فرماندهی که اسطوره شد، پرداخت.

سوال: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان فرمانده یحیی سنوار تاکید کردند که جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت، به اذن الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند. در برنامه می‌خواهیم راجع به ابعاد شخصیتی یحیی سنوار به عنوان یک فرمانده که در تاریخ مقاومت اسطوره شد صحبت کنیم و مروری داشته باشیم بر آخرین تحولات منطقه غرب آسیا.
آقای دستمالچیان شهادت یحیی سنوار، فضاسازی‌هایی که قبل از شهادت او در رسانه‌های غربی و رسانه‌های منتسب به رژیم صهیونیستی در یک خط رسانه‌ای طی می‌شد که او در تونل‌ها و با سپر انسانی از اسیران است و نحوه شهادت و تصاویر قبل از شهادت گویای همه چیز برای مردم و آزادیخواهان در سراسر جهان نه فقط جهان اسلام و محور مقاومت شد، بپردازیم به آنچه که گفته می‌شد و آنچه که تصویر شد در لحظات قبل از شهادت این فرمانده فلسطینی.

دستمالچیان: ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت بسیار جانگداز و دردناک فرمانده ارشد حماس که اسطوره ساز و تاریخ ساز بود جناب شهید یحیی سنوار با این آیه شریفه شروع می‌کنم وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَموَاتَا بَل أَحیَاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ، اصلاً نباید کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند و جان شیرین خودشان را می‌دهند روی آنها حساب مرده باز کنیم بلکه آنها زنده هستند نزد خدا و نزد خدا روزی می‌گیرند، مکتب الهی به همین خون‌های پاک و مطهر که در راه اسلام فدا می‌شود زنده می‌ماند از صدر اسلام تا امروز و در طول تاریخ و این چیزی است که دشمن متوجه نیست و نمی‌تواند بفهمد، هرگاه که این خون‌های پاک و مطهر ریخته می‌شود این مکتب جان می‌گیرد و رزق عالی را خدا بها می‌دهد و رویش‌ها و زایش‌های بزرگ به وجود می‌آورد و در طول تاریخ و مسیر حرکت و تکامل تاریخی مکتب الهی می‌پردازند، این نقش شهید است و هیچکس نمی‌تواند جلوی این نقش را بگیرد و دشمن این را متوجه نمی‌شود. یحیی سنوار یک اسطوره ساز بود تا مسیر تاریخ را به نظر من عوض کرد خیلی از تحلیلگران و مفسران سیاسی معتقد هستند که تاریخ به قبل از طوفان الاقصی و بعد از طوفان الاقصی تقسیم می‌شود و الان که می‌بینیم همینطور شده است مسیر تاریخی دارد عوض می‌شود این ضربات کوبنده‌ای که در یک سال گذشته رژیم صهیونیستی که نماینده غرب جنایتکار است، استکبار جهانی است در طول ۷۵ سال عمر ننگین خودش هرگز چنین ضربات کوبنده از نظر سیاسی، از نظر اطلاعاتی، از نظر امنیتی، از نظر نظامی و افکار عمومی از همه مهمتر رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین‌الملل با تمام سرمایه‌هایی که داشتند تمام مولتی مدیاهای دنیا را خریداری کردند برای تصویرسازی که رژیم صهیونیستی یک فرشته صلح است و معلوم شد با طوفان الاقصی که یک رژیم دژخیم، قصاب، قسی‌القلب است که هیچ خط قرمز انسانیت را رعایت نمی‌کند، این دستاورد خیلی بزرگی است برای جهان بشریت من بارها عرض کردم بزرگترین کاری که طوفان الاقصی کرد به چالش کشیدن ارزش‌های لیبرال دموکراسی در غرب بود حقوق بشر دروغین غربی را مهر باطل روی آن زد، ۱۵ هزار کودک فقط کشته شدند کودک مظلوم، معصوم، این همه زن کشته شدند این همه بیمارستان زده شده پس حقوق بشر کجا است؟ آزادی بیان و عقیده فردی در اروپا اگر کوچک‌ترین اظهاری کند راجع به مسئله فلسطین و حمایت کند یا محروم می‌شود یا زندان می‌رود یا اخراج می‌شود، بشر غربی می‌پرسد پس چه شد این آزادی بیان غربی شما؟ به نظرم آقای سنوار در طوفان الاقصی یک استراتژیست بزرگی بود که توانست ضربات سنگین کوبنده‌ای را وارد کند.

یحیی السنوار، یک مکتب است

سوال: آقای رویوران تصاویری که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شد از دقایقی قبل از شهادت یحیی سنوار شاید اهداف دیگری را آنها در عرصه عملیات روانی و رسانه‌ای پیگیری می‌کردند ولی آنچه که در عرصه حتی میدان ما شاهد آن بودیم بعد از انتشار این تصاویر نتیجه عکس داد و یحیی سنوار را به عنوان یکی از فرماندهان مقاومت به یک اسطوره تبدیل کرد.

رویوران: اتفاقاً این بحث اسطوره بودن آقای سنوار برمی‌گردد به شخصیت ایشان از ابتدا خانواده‌اش برای منطقه عسقلان بودند و اینها در سال ۴۸ آواره شدند و در اردوگاه در منطقه خان یونس زندگی کردند و سنوار در دهه ۶۰ میلادی به دنیا آمد با اینکه نسل دوم است آن فجایع نکبت و آواره سازی جامعه را ندیده بود، اما در عین حال آرمان در او خیلی زنده بود خیلی جوان بود که وارد فرایند جهاد شد، رفت زندان ۲۳ سال زندان بود زمانی که به زندان رفت نزدیک ۲۰ سالش بود زمانی که از زندان بیرون آمد بعد از ۲۳ سال، چهل و خورده‌ای سال داشت در زندان اتفاقاً این اسطوره را شما می‌توانید ببینید از طرف شاباک سازمان امنیت داخلی اسرائیل بازداشت شد بازجوی آقای یحیی سنوار می‌گوید زمانی که ایشان را گرفتند آوردند و من بازجویی می‌کردم گفتم آینده را چگونه می‌بینید، گفت آینده را اینگونه می‌بینم که امثال شما را اسیر می‌گیرم و همه این اسرا را مبادله می‌کنم و آزاد می‌کنم. ببینید انسانی که طبع بلندی دارد استراتژیست است همین کار را در طوفان الاقصی انجام داد، بله رژیم صهیونیستی تغییر رفتار داد نسل کشی کرد ولی این از نگاه عمیق و استراتژیک یحیی سنوار چیزی کم نمی‌کند رژیم صهیونیستی می‌گفت ایشان زیرزمین است و جرات نمی‌کند بیرون بیاید شهادتش نشان داد نه روی زمین است در بین ویرانه‌ها دارد مبارزه می‌کند، درگیر می‌شود و با صهیونیست‌ها درگیر شد با لباس نظامی بود نتانیاهو در زیرزمین است در پناهگاه است ولی یحیی سنوار روی زمین است و دارد مبارزه می‌کند. یحیی سنوار زمانی که در آخرین دقایق زندگی اش پهپاد به او نزدیک شد عصا را به سوی او پرت کرد یعنی ببینید حتی در واپسین لحظات زندگی اش دست از مبارزه نکشید این نشان می‌دهد که واقعاً ما در مقابل یک اسطوره هستیم اسطوره‌ای که ایمان دارد فلسطین برمی‌گردد، آزاد می‌شود و ایشان در مدت ۲۳ سالی که زندان بود نزدیک به چند صد کتاب درباره اسرائیل خواند زمانی که از او سوال کردند گفت من نمی‌دانم ولی می‌دانم هرچه کتاب درباره این دشمن وجود داشت در زندان من خواندم گفتند چرا؟ گفت من می‌خواهم با او مبارزه کنم باید بشناسم، این نشان می‌دهد که ایشان واقعاً نمونه بود نمونه در فهم، نمونه در عمل که بعضی‌ها ممکن است زندان می‌روند تسلیم شرایط می‌شوند او در زندان دنبال تغییر بود، دنبال شناخت به عنوان مقدمه برای تغییر بود. بازجویش می‌گفت من شخصیتی مانند این جوان در عمرم ندیده بودم که اعتقاد کامل داشت به اینکه ورق برمی‌گردد و فلسطین آزاد می‌شود همه ما قرآن می‌خوانیم ولی خواندن یک بحث است اعتقاد داشتن و ایمان داشتن یک بحث دیگر است، خداوند متعال در قرآن پیروزی را تضمین کرده است در سوره اسرا زمانی که می‌گوید دوبار افسادی در این سرزمین به وجود می‌آید وَقَضَینَا إِلَی بَنِی إِسرَائیلَ فِی ٱلکِتابِ لَتُفسِدُنَّ فِی ٱلأَرضِ مَرَّتَینِ بعد قرآن می‌گوید فَإِذَا جَاءَ وَعدُ أُولَی هُمَا بَعَثنَا عَلَیکُم عِبَادا لَّنَا أُوْلِی بَأس شَدِید، ببینید باید عِبَادا لَّنَا بیاید، أُوْلِی بَأس شَدِید یعنی باید موشک و امکانات داشته باشد این مقدمه فراهم شود، پیروزی حاصل خواهد شد ایشان اعتقاد داشت الان عباد لنا هست، امکانات هم هست ما منتظر پیروزی هستیم این اعتقاد پوچ نیست، اینکه طرف بنشیند منتظر که کی پیروزی اتفاق بیفتد، نه در جبهه جهاد ایشان تلاش می‌کرد و در عین حال اعتقاد داشت.

طوفان الاقصی هیمنه پوشالی صهیونیستها را شکست

سوال: آقای دستمالچیان از یحیی سنوار به عنوان معمار و مغز متفکر طوفان الاقصی حتی خود رژیم صهیونیستی یاد می‌کند، شما بحث را در بخش مقدماتی به سمت آن چیزی بردید که حاصل مقاومت فلسطین و غزه در طوفان الاقصی بود، بپردازیم به این که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی که او فرماندهی کرد در میدان چه چیزهایی را از دست داد.

دستمالچیان: خیلی چیزها را از دست داد که مهمترین آن ابهت هیمنه پوشالی اش بود، در بعد امنیتی و اطلاعاتی به خصوص، رژیم صهیونیستی یک رژیم عادی نیست که ما راجع به او داریم صحبت می‌کنیم، تمام سرویس‌های مهم دنیا آنلاین به این وصل هستند و خودش بهترین تجهیزات جاسوسی دنیا را دارد و الان مشاهده می‌کنیم و با تکنولوژی‌های عالی، این سد را شهید سنوار شکست، رفت تا عمق غلاف غزه جلو رفت و هرچه که در دست رژیم صهیونیستی بود منابع و اطلاعات جمع کرد آورد همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند این غیرقابل ترمیم است این شکست، یک سال است یک روز رژیم صهیونیستی در آرامش نیست. در جنگ‌هایی که قبلا می‌کرد شش روزه، یک هفته، ده روزه، یک سال است دارد یحیی سنوار به تنهایی رژیم صهیونیستی زیر پاهای خودش له می‌کند. عرض کردم در بعد افکار عمومی اش خیزشی که در دنیا ایجاد شده، نماینده ایرلند در پارلمان گریه می‌کند، شوخی دارد در غرب این قدر رژیم صهیونیستی منفور شود حتی در آمریکا؟ خیلی کارهای بزرگی شده یحیی سنوار یک مکتب بود و اتفاقا در همه صحبت‌هایی که می‌کند یک تیتر، تیتر خیلی مهم دارد. ما از آموزه‌های مکتب حسینی آموخته ایم، مکتب ما مکتبی است که امام علی (ع) چنین می‌فرماید برادر اهل سنت است ولی بسیار به انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اعتقاد داشت و آمده بود تهران درس گرفته بود از آقا و رفته بود در صحنه داشت پیاده می‌کرد، شجاع بود، نترس بود، عاشق شهادت بود و چنین اسطوره‌ای را به وجود آورد و به نظرم یک چیز خیلی مهمی که به نظرم می‌آید خط مبارزاتی حماس و جهاد را عوض کرد.

مهاجرت معکوس صهیونیست ها

سوال: آقای رویوران بعد از شهادت یحیی سنوار یک سوال مهم در عرصه بررسی تحولات منطقه این است که مقاومت فلسطین بعد از شهادت این فرمانده چه آرایشی به خودش میگیرد؟

رویوران: در حزب الله، چون از نزدیک من این را می‌دانم قطعا هم در حماس این طور است، برای همه پست‌های فرماندهی مخصوصا در ابعاد نظامی ۱۲ نفر تعریف شدند در مقاومت، شهادت یک احتمال است، به همین دلیل باید نفر بعد، نفر بعد، نفر بعد، نفر بعد تا دوازدهمین نفر تعریف شدند و این نشان می‌دهد که مقاومت یک جنبش شهادت طلبانه است، در طرف مقابل چنین چیزی نیست، الان اتفاقا در شرایط کنونی آقای هنیه شهید شدند قبلش هم شیخ احمد یاسین شهید شد، الان آقای سنوار، آقای حماس دچار مشکل می‌شود؟ نه اصلا یک رهبر دیگر پیدا می‌شود، اساسا جنبش‌های مقاومت تعریفشان این است که باید جانشین‌های متعددی همیشه باشند فرد محور هم نیست، جنبش‌ها اولا سازمان محور است و ایمان محور است به همین دلیل شهادت آقای سنوار سقف مدیریت و فرماندهی حماس را بالا برد. فردی که می‌آید باید در این سطح ظاهر شود و این برای اسرائیل اتفاقا گران‌تر خواهد بود. الان سید حسن شهید شدند در لبنان، شیخ نعیم قاسم چند روز پیش در آخرین خطبه‌ای که داشتند گفت مرحله دردکشیدن دشمن آغاز شد و الان ما می‌بینیم امروز حیفا، شهر قیساریه و این یعنی درد کشیدن دشمن، این‌ها مجاهدین خودشان را برای شهادت آماده کردند در حالی که طرف مقابل صهیونیستی که از اقصی نقاط دنیا آمدند این‌ها به خاطر چی آمدند؟ شیر و عسل یعنی رفاه، یکی از شعارها این که این جا جامعه رفاه است و افرادی که می‌آیند بهترین زندگی را خواهند داشت، از زمان طوفان الاقصی تا الان ۶۵۰ هزار نفر رها کردند رفتند، خیلی‌ها دارند تجدید نظر می‌کنند، بن گورین جمله مهمی دارد می‌گوید اگر مهاجرت به اسرائیل قطع شد، مرگ اسرائیل آغاز شد، الان نه تنها مهاجرت قطع شد، مهاجرت معکوس آغاز شد و الان اسرائیل با یک بحران جمعیتی در پیش روبرو خواهد شد به همین دلیل ببینید مبارزه که ادامه پیدا می‌کند فرقی نمی‌کند آقای سنوار ما اعتقادمان این است که زنده است، یک مرتبه زنده و در کنار رزمنده‌ها یک مرتبه شهدا عند ربهم یرزقون است که برای این‌ها دعا می‌کند و در هر دو حالت در کنار آن‌ها وجود دارد.

سوال: آقای خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران به صورت تلفنی به جمع ما اضافه شدند، آقای قدومی نکته و سوال مهم بعد از شهادت فرمانده یحیی سنوار این است که آرایش میدان و مقاومت در فلسطین و غزه بعد از این فرمانده چگونه خواهد بود؟ صحنه تحولات فلسطین به چه سمتی خواهد رفت؟

قدومی: ما در فرهنگ مان شهادت به معنای زندگی، به معنای آغاز جدید است، به معنای جهش در راه میراث و مستقیم می‌بینیم که بعد از شهادت شهید هنیه و همان و بعد شهادت شیخ یحیی سنوار، ما که راه بزرگواران ان شاءالله ادامه دهیم تا آزادی فلسطین، شیخ احمد یاسین با این جنبش به شهادت رسید، بعد از ۲۱ روز هم رهبر جدید مقاومت یعنی عبدالعظیم رنتیسی به شهادت رسید، اما چی شد، حماس کجا بوده الان حماس کجا است واقعا دشمن چه بایدن، چه اروپایی‌ها که جشن گرفتند به دلیل ترور کردن نمی‌گویم به دلیل ترور کردن، قتل آقای یحیی سنوار راه مان نه منحرف شده است و نه کاهش بشود بلکه جهش گرفتند بچه‌ها ان شاءالله ادامه می‌دهند.
شما دیدید چطور هفتصد بچه‌های حزب الله به شهادت رسید ولی الان خبر تازه آمده است که برادران عزیزمان، مجاهدین حزب الله خانه نتانیاهو با پهبادها هدف قرار دادند. این مسئله شهادت برای ما اگر چه یک جای این شهدای نمی‌گذاریم خالی بماند، امید است که (صدا قطع و وصل شد)
سوال: صدای آقای قدومی را به راحتی دریافت نمی‌کنیم. همکاران در تلاش هستند که تماس مجدد با ایشان بگیرند، در پیام سخنرانی رهبر معظم انقلاب که فرمودند حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
سوال: پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت یحیی سنوار که اشاره کردند که به اذن الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند، نشانه‌های این زنده‌های چیست، در روزهای اخیر اسماعیل هنیه و صالح القاروری را در فلسطین از دست دادیم.
قدومی: به قول مقام معظم رهبری این مقاومت زنده است، به معنای دیگر مقاومت الان یک جریان واضح و عمیق در خلبان‌های امت اسلام و جهان است، این جریان در خلبان‌های غیر مسلمان که ترجمه شده است مردمی در خلبان‌های آمریکا علیه دولت آمریکا و اروپایی، شهادت مفهومش در فرهنگ اسلامی به معنای زندگی جدید است.
به معنای جهش در راه مقاومت الان شما دیدید که چه جوری یک ساعت پیش بچه‌های حزب الله خانه خود نتانیاهو منفور هدف قرار دادند.
در تاریخ نوین مواجه با رژیم صهیونیستی هفته‌های دولت‌های همسایه فلسطین به این نتیجه نرسیدند ولی مقاومت به دلیل ایمان و به دلیل پیشرفت مجاهدین در راه مقاومت الان رقم زدند در موفقیت بالای علیه رژیم صهیونیستی که گفتند شکست ناپذیر است.
خود اسرائیل در حال بحران است، شهادت برای ما یک چیزی است که بزرگان جای شان خالی است ولی برای خود شهدا مبارک باشد و برای شاگردان ایشان و برای هواداران بزرگواران یک پیام واضح است که این بزرگان روح ایشان، خون ایشان به قربان مقدسات، قربان مردم فلسطین را؟ راه شان ان شاءالله ادامه خواهد شد تا آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی.
لشکر عظیمی از ایمان و اعتقاد در جهان برای حماس
سوال: آقای دستمالچیان محوری دیگر از پیام رهبر معظم انقلاب درست است که در این راه برجستگانی را از دست می‌دهیم ولی مسیر مقاومت بدون هیچ تعللی ادامه دارد با وجود چه مولفه‌هایی و وجود چه استراتژی‌هایی؟
دستمالچیان: مسیر راه گذشته تایید این فرمایش مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد، زمانی که شیخ احمد یاسین شهید شد، مردم با سنگ با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کردند و انقلاب سنگ نام گرفت و با رفتن شیخ احمد یاسین این حرکت بایستد که به اینجا نمی‌ررسیدیم، حماس آن موقع کجا، حماس الان کجا، آن موقع جمعیت کوچیکی بودند از مبارزین و مقاومین که حماس را تشکیل دادند، امروز یک لشکر عظیمی از ایمان و اعتقاد درست شده است برای حماس، نه تنها در داخل فلسطین، در جهان عرب، در جهان اسلام و خارج از منطقه، این جوری راه ادامه پیدا کرده است مکتب الهی هیچ وقت شکست پذیر نیست، بلکه مکتب شهادت مکتب رشد و رشد و پویایی است و مکتب زایش است، از صدر اسلام تا به حال و قبل از اسلام مکاتب انبیاء همه مستکبرین دنیا تا به امروز خواستند مکتب الهی را از کار بیاندازند، چون با فطرت انسان‌ها کار دارد و با ایمان و عقیده انسان‌ها سروکار دارد با بشر عدالت جو و صلح طلب سروکار دارد. دشمن خشن، شیطانی، قساوت بی رحمانه‌ای به خرج داده است ولی آن طرف ندای صلح و عدالت است، این جوری مکتب حماس رشد پیدا کرده است و راهش ادامه پیدا می‌کند، کما این که ما سیر تاریخی را می‌بینیم.
حماس کجا بوده است در اول تشکیلش و امروزه کجاست حتما در آینده پررونق و قاطع‌تر و مقتدرتر جلو می‌رود، چون همه این جنایت‌ها که شده است خیلی از کسانی که بی طرف بودند الان در میدان هستند.
سوال: آقای رویوران، خطاب پیام رهبر انقلاب در پی شهادت یحیی سنوار خطاب به ملت‌های مسلمان، مسلمانان جهان و البته جوانان غیور منطقه بود، یک مقداری راجع به جامعه هدف صحبت کنیم و ما، چون همیشه در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص باقی خواهیم ماند.
پیام رهبری که در پی مناسبات و تحولات لبنان اشاره کردند که بر همه مسلمانان جهان فرض است که از همه ابزارهای شان استفاده کنند که در کنار مردم لبنان بمانند؟
رویوران: نظام اسلامی ایران بر دو پایه است، یکی دولت، ملت، الان مدلی است که وجود دارد، دولت ملی و یک امت ملت است که این مختص ایران است.
بحث امت مشخص است یک نوع شهروندی است، یک نوع شهروندی اسلامی وجود دارد، این اخوت اسلامی وجود دارد و هیچ مسلمانی نمی‌تواند نسبت به مسلمان دیگر متفاوت باشد، این یک نکته بسیار مهمی است اساسا انقلاب این موضوع را مطرح کرد، در زمانی که اسلام در غربت بود، زمانی که امام رحمت الله علیه بحث روز قدس را مطرح کرد، الان روز قدس در کل جهان اسلام تقریبا برگزار می‌شود این یعنی فرهنگ امت ملت به دنیا منتقل شده است.
بقیه مردم نسبت به فلسطین احساس مسئولیت می‌کنند همان طور که ما می‌کنیم.
این نکته مهمی است، در این قسمت به نظرم آزادگان جهان هم به آن اضافه شدند در غرب، دانشجویان، آزادگان در تظاهراتی که برگزار شد همه به این فرآیند پیوستند، نکته‌ای که این جا هست من یادم هست زمانی که آقای هنیه شهید شدند، هفتصد میلیون نفر در جهان اسلام نماز، یک تفاوتی بین برادران اهل سنت وجود دارد، ما نماز میت را روی میت می‌خوانیم ولی آن‌ها نماز غایب دارند، هفتصد میلیون نفر این را خواندند.
آمار کسانی که نماز غایب برای یحیی سنوار خواندند غالبا فلسطینی هستند، جوامع اسلامی نمی‌توانند خلاف این باشند، قرآن دو جبهه مطرح کرده است، قرآن می‌گوید محمد رسول الله، یک جبهه پیغمبر است و پیروان پیغمبر؛ که این‌ها با دشمن ستیزه گر و با مومنین مهربان هستند.
از این انتزاع می‌شود که این جبهه مقابل چه کسانی هستند، جبهه مقابل این است که این‌ها بردشمن مهربان هستند، با مومنین ستیزگر هستند، این‌ها در مقابل پیغمبر هستند، چه بخواهند و چه نخواهند، این واقعیت صحنه امروز است هرکسی نسبت به حماس و حزب الله احساس همبستگی ندارد یا خدای ناکرده خوشحالی می‌کند این قطعا در مقابل جبهه پیغمبر است.
این دسته بندی‌هایی که قرآن به شدت روی آن‌ها کار کرده است، این را ترجمه و منتقل نکردیم به جامعه، هم جامعه خودمان و همه جامعه اسلامی. تصور می‌کنم جوامع اسلامی در کنار مقاومت و اکثریت است و نیاز به کار دارد این وظیفه مارا و همه آزادگان جهان را بیشتر می‌کند.
سوال: آقای دستمالچیان یک جمع بندی راجع به تحولات منطقه به چه سمت و سویی خواهد رفت، لبنان، سوریه، فلسطین، منطقه غرب آسیا؟
دستمالچیان: جنگی شروع شده است که جنگ تعیین سرنوشت است، که نتانیاهو گفته است ما جنگ نظم نوین را می‌کنیم، طرف مقابل هم عرض کنم در محور خیر در محور مقاومت همین دیدگاه را دارد.
یعنی آمریکا با تمام وجودش می‌جنگد برای بقاء، آمریکا و اسرائیل کلا جهان کفر یک درگیری سرنوشت ساز تعیین کننده‌ای شروع شده است که در جنگ‌های نیابتی همین کاری که الان می‌کنند آن موقع بکنند شکست خوردند. بشار اسد را که می‌خواستند سرکوب کنند، حزب الله می‌خواستند محاصره کنند و شکست خوردند، جنگ‌های نیابتی هم همین طور. الان هم همین طور، جنگ تمدنی، جنگ شناخت و جنگی است که می‌خواهد آینده مقاومت را تعیین می‌کند.
الان جبهه مقاومت در بین لایه‌های عمیق مردمی این حرکت نفوذ دارد پیروز شده است، در یمن، عراق، سوریه و فلسطین و این طور نیست که فکر می‌کنیم که با دو تا حمله، اگر بنا بود نهایت این است که ما را از آمریکا می‌ترسانند. آمریکا ذلیلانه از افغانستان رفت و عراق.
رویوران: نتانیاهو می‌گوید جنگ روز قیامت که باید اسرائیل بتواند یکسره کند، اما در یک سال گذشته ما شاهد این بودیم که اسرائیل درغزه نتوانسته است یکسره کند، همچنان عملیات است، در لبنان علی رغم ترورها و شوک‌هایی که وارد کرد این جنگ یکسره نشد، الان حزب الله دامنه هدف گیری خودش را به شدت گسترش داده است از حیفا به مناطق دیگر منتقل شده است و در یمن، در عراق و علیه ایران هم نتوانسته است کاری پیش ببرد، این نشان می‌دهد که جنگ با توصیف دشمن جنگ روز قیامت است و کل غرب آمده است در کنار رژیم صهیونیستی ولی جبهه مقاومت با صبر بیشتر و تلاش بیشتر باید این نبرد را به نفع فلسطین یکسره کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha