یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
نشست تبیینی از طوفان الاقصی تا نظم نوین جهانی

حوزه/ نشست تبیینی از طوفان الاقصی تا نظم نوین جهانی با حضور نائب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر براتی، نائب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت در جمع طلاب خواهر مدارس علمیه خواهران یزد به بررسی نقش شخصیت‌های کلیدی در تحولات لبنان و منطقه، به ویژه تأثیر ایران در سازمان‌های بین‌المللی نظیر بریکس و شانگ‌های پرداخت.

وی با اشاره به تأثیرات عمیق امام موسی صدر بر سید حسن نصرالله و دیگر چهره‌های برجسته جنبش مقاومت، تصریح کرد: این شخصیت‌ها با تلاش‌های خود، بستر شکل‌گیری حزب‌الله و مبارزات ضد اشغالگری را فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی اظهار داشت: سید حسن نصرالله، که در دوران جوانی تحت هدایت و رهبری امام موسی صدر قرار گرفت، به عنوان یکی از چهره‌های برجسته جنبش مقاومت شناخته می‌شود، او هم‌کلاسی سید عباس موسوی بود و تحت تعلیمات سید محمدباقر صدر، تئوریسین بزرگ، قرار گرفت و سید محمدباقر صدر با نوشتن قانون اساسی برای نظام اسلامی ایران، تأثیر بسزایی در شکل‌گیری ایده‌های سیاسی و اجتماعی در منطقه داشت و پیش‌بینی‌هایی درباره آینده ایران و جنبش‌های اسلامی ارائه داد.

وی ادامه داد: جنبش امل، که حاصل تلاش‌های سید موسی صدر و شهید چمران بود، به سید حسن نصرالله این امکان را داد تا به عنوان مسئول منطقه معرفی شود و رهبری حزب‌الله را به عهده بگیرد و امام خمینی(رحمه الله علیه) نیز در وجود سید حسن نصرالله این رهبری را در بیست سالگی او پیش‌بینی کرده و مسئولیت‌های بزرگی به او واگذار کرده است.

نائب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت گفت: سید حسن نصرالله در ادامه تحصیل خود به قم رفت، اما پس از شهادت سید عباس موسوی، به لبنان بازگشت تا به تلاش‌های خود در زمینه مقاومت ادامه دهد، او در لبنان حوزه علمیه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تشکیل داد و به آموزش و تربیت طلاب پرداخته و بر اهمیت آگاهی فقهی، اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد.

وی بر لزوم حفظ و گسترش آگاهی در میان جوانان و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و از آن‌ها خواست که با مطالعه تاریخ مقاومت و شخصیت‌های تأثیرگذار آن، در راستای تقویت وحدت و مبارزه با دشمنان تلاش کنند و با توجه به تحولات جهانی و نقش ایران در سازمان‌های بین‌المللی، به شناسایی و تقویت موقعیت خود در صحنه بین‌المللی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی با اشاره به اهمیت حضور ایران در سازمان بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های، بیان کرد: این حضور نشان‌دهنده تغییرات عمده در توازن قوا در سطح بین‌المللی است و به ویژه در مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، نقشی اساسی ایفا می‌کند.

وی افزود: «ایران به عنوان یک کشور مهم در خاورمیانه، با پیوستن به این سازمان‌ها، به دنبال تقویت روابط با کشورهای در حال توسعه و همچنین گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی است و این امر به ویژه در شرایط فعلی که جهانی‌سازی و همکاری‌های چندجانبه اهمیت بیشتری پیدا کرده، بسیار حیاتی است.»

حجت الاسلام والمسلمین براتی بیان داشت: این سخنان بیانگر عزم راسخ نسل جوان در ادامه راه مقاومت و حفاظت از ارزش‌های اسلامی و ملی است و امیدبخش آینده‌ای روشن برای ملت لبنان و محور مقاومت به شمار می‌آید. همچنین، نقش ایران در سازمان‌های بین‌المللی می‌تواند به تقویت این اهداف و همبستگی بیشتر کشورهای مستقل و در حال توسعه کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha