دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: خون شهیدان نصرالله، صفی الدین، هنیه، سنوار و دیگر شهدای جبهه مقاومت در رگ‌های جوانان جبهه مقاومت می‌جوشد و مطمئنا این خون ها پایمال نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انتظار مردم از مسئولین این است که مطالباتشان پیگیری و مشکلات‌شان حل شود، اظهار داشت: دولت چهاردهم، گفتمان خود را «وفاق ملی» اعلام کرده و اعلان نمود که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر وفاق ملی خواهد بود، با استفاده از ادبیات حدیثی، وفاق معنایی در برابر نفاق دارد، در بیاناتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع)، افراط و تفریط در وفاق از خصوصیات منافق معرفی شده است.

وی افزود: وفاق ملی یعنی همه با هم (نه همه با من)، یعنی همین رمز و راز جمهوریت و مردم‌سالاری در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی، یعنی باور همگانی بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب نظیر استقلال، استقرار عدل و قسط، پیشرفت همه‌جانبه کشور به دست خود مردم و باور به «می‌شود» و «می‌توانیم».

وی تصریح کرد: یعنی عزم صادقانه دولتمردان برای خدمت به مردم و حل مسائل مردم و بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به حواشی دست‌ و پاگیر و اختلاف‌انگیز در مسیر مأموریت خدمت به مردم و ساختن کشور است.

حجت‌الاسلام پردل با تاکید بر اینکه اولین مسئله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است، گفت: دومین مسئله‌ای که همه باید روی آن وفاق داشته باشند، شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور است.

وی ادامه داد: سومین مسئله هم، حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت است.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۴، عنوان کرد: منابع بودجه به ترتیب از محل درآمدهای مالیاتی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی تامین می‌شود، درآمدهای مالیاتی که دولت در بودجه سال آتی منظور کرده با رشدی ۳۹ درصدی به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۴واگذاری دارایی‌های مالی نیز که عمده آن شامل فروش اوراق است رشدی ۱۷۵ درصدی داشته و از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، به نظر می‌رسد این افزایش چشمگیر انتشار اوراق در سال آتی، تبعات منفی قابل توجهی بر بازار سهام داشته باشد.

اما جمعه شبانکاره بیان کرد: دیگر تغییر مهم بودجه سال آتی نسبت به امسال، اجازه کاهش سهم صندوق توسعه ملی توسط رهبر انقلاب برای حمایت از برنامه‌های دولت است.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: مدل جنگ دشمنان جنگ ترکیبی است شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی، عملیات روانی و در صورت موفقیت نظامی، حتی دشمن سعی دارد تهاجم ادعایی خود در پاسخ به عملیات وعده صادق۲ را به گونه‌ای طراحی نماید که منجر به خیزش مردم علیه حاکمیت شود.

حجت‌الاسلام پردل ابراز کرد: برای اجرایی‌شدن جنگ ترکیبی ظرفیت‌های آسیب‌رسان داخلی هم به کمک ضد انقلاب خارج‌نشین آمده است.

امام جمعه شبانکاره عنوان کرد: تمامی اقدامات احتمالی دشمن مشروط به پیام‌های رفتاری جامعه، همراهی یا عدم همراهی با نظام است.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد داخلی و یکپارچگی و وفاق ملی حول محور پایداری نظام اسلامی تنها راه عبور از شرایط فعلی است.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به جهاد مالی بانوان ایرانی برای فلسطین مظلوم، بیان کرد: حرف از جهاد که می‌شود بسیاری ذهنشان به حضور فیزیکی در جبهه‌ها می‌رود، اقدامی که این روزها برای ما امکان‌پذیر نیست که اگر بود، بی‌درنگ در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردیم، اما مقدم‌تر از جهاد در میدان جنگ جهاد با نفس و جهاد با مال است، لذا بر همه مسلمانان فرض و لازم است که به کمک جبهه مقاومت بشتابند.

حجت الاسلام پردل بیان کرد: هر کس هرچه در توان دارد کمک کند، در استان بوشهر پویش جمع آوری خرما راه اندازی شده البته در کنار آن اقلام دیگر هم جمع آوری شده، مردم استان بوشهر نیز در امور مختلف همیشه پیشتاز بوده‌اند و الان جبهه مقاومت نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، پس همه ما باید به یاری آنان بشتابیم.

امام جمعه شبانکاره، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده عنوان کرد: سلسلة الذهب حسین فهمیده‌ها در جوانان حزب الله لبنان متوقف نشد و این رایحه مانند عطری که در شیشه در باز به همه منتشر می‌شود، به جوانان غیور فلسطینی رسید که حماسه طوفان الاقصی از ثمرات مبارک این روحیه استشهادی در جوانانی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فتح الفتوح امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه راه شهیدان جبهه مقاومت بیشتر از قبل با قدرت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: خون شهیدان نصرالله، صفی الدین، هنیه، سنوار و دیگر شهدای جبهه مقاومت در رگ‌های جوانان جبهه مقاومت می‌جوشد و مطمئنا این خون ها پایمال نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha