دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه دندی گفت: مردم برخلاف خواست و تصور دشمنان انقلاب هرگز دست از راهی که انتخاب کرده اند نکشیده اند و این را نه تنها در حرف بلکه در عمل هم بیش از ۴۵سال از عمر انقلاب عزیز ایران اسلامی می گذرد نشان داده اند . 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان؛ حجت الاسلام حکیمی فر درخطبه های نمازجمعه ۴آبان ۱۴۰۳شهردندی ضمن قدردانی از مردم شهیدپرور شهر دندی درتشییع باشکوه شهیدرضا مرادی اظهارداشت: حضورگسترده مردم از اقشار مختلف در تشیع پیکر پاک شهید رضا مرادی بعد از چهل سال نشان از ایمان و اعتقاد به راه شهیدان و آرمان آنها است.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه حضور شهید تازه تفحص شده موجب وحدت و تجدید میثاق مجدد مردم با شهدا و امام خامنه ای شد، ادامه داد: مردم برخلاف خواست و تصور دشمنان انقلاب هرگز دست از راهی که انتخاب کرده اند نکشیده اند و این را نه تنها در حرف بلکه در عمل هم بیش از ۴۵سال از عمر انقلاب عزیز ایران اسلامی می گذرد نشان داده اند .

خطیب جمعه دندی در ادامه با اشاره به حضور رسمی ایران در بریکس گفت: یکی از یادگاری های مهم بین المللی دولت شهیدآیت الله رئیسی تثبیت ایران در دو معاهده بین المللی مهمی همچون شانگهای و بریکس بود لذا دولت محترم چهاردهم باید با قدرت و قوت همان راه را بپیماید .

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگر سخنان خود ضمن هشدار به برخی دولت های منطقه خاطرنشان کرد: غرور و بدمستی هرگز در مواجه با ایران راه به جایی نبرده است؛ لذا مشاهده شد در حاشیه اجلاس بریکس مسئولین برخی از کشورهای منطقه حالت های مغرورانه به خودشان گرفته اند آنها باید یادشان باشد که وقتی کودتایی داخلی در کشورشان رخ داد این ایران بود که به دادش رسید و آن را نجات داد.

وی همچنین به سفر وزیر جنایت کار امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: دولت تروریسم آمریکا با فرستادن وزیر امورخارجه تروریست خود برای دیدار با باند تروریستی صهیونیست ها مراقب باشد خطای محاسباتی نکنند ، درصورت هرنوع تحرک جنایتکارانه از کشورهای منطقه همسایه به ایران اسلامی موجب نابودی پایگاهای آمریکا در منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین ضمن تقدیر از دکتر عراقچی وزیر محترم خارجه به سفرهای ایشان به کشورهای همسایه و دیدار با مسئولین آنها هشدارهای لازم را نسبت به هرنوع همکاری و همراهی با آمریکا یا با باند تروریستی صهیونیست ها داده شده است.

خطیب جمعه دندی از همراهی و همدلی مردم عزیز بخش انگوران با جبهه مقاومت قدردانی کرد و گفت: مردم مسلمان و مومن و متدین بخش انگوران و شهر دندی اهتمام جدی در تحقق بخشیدن به فتوای مقام معظم رهبری و عمل به تکلیف شرعی انجام دادند، پویش های اهداء طلا و پول نقد از محسنات این اقدام ملی است و امیدوارم این راه همچنان پیموده بشود .

وی ضمن انتقاد از برخی چهره های مشهور که کمک به جبهه مقاومت را نادرست می دانند گفت: آقا و خانم چهره، به اصطلاح سلبریتی حواست باشد اگر تو الان با شهرت کذایی که از امکانات این ملت بدست آوردی در آرامش و امنیت در حال سپری کردن عمر خودت هستی بدان !! که جبهه لبنان و غزه جلوی سگ هار منطقه را گرفته اگر آن جبهه تقویت نشود تو خودت هدف بعدی آوارگی هستی .

خطیب جمعه دندی در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم مهمترین اقدام دولت در تحقق شعار وفاق ملی باید باشد گفت: اولین مسئله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است. کشور به شدت نیازمند ثبات اقتصادی است.

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: شاخص‌های اقتصاد کلان‌ مثل تورم، اشتغال، نقدینگی، کسری بودجه، ناترازی و... باید به وضعیتی برسد که کار اقتصادی برای مردم قابل پیش‌بینی و باثبات باشد. هم‌چنان که بررسی راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، موضوع اصلی جلسه رئیس جمهوری با مقام معظم رهبری بود.

وی شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور را لازمه وفاق ملی ذکر کرد و گفت: شفاف‌ و هوشمندکردن نظام مالیاتی، ثبات اقتصادی، ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی، عاری از فاسدبودن بروکراسی، توسعه‌ی بهداشت و سلامت مردم و... موجب کارآمد شدن دولت، ایجاد اعتماد مردم و کمک به بازسازی‌ و تقویت وفاق ملی است.

امام جمعه دندی حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت را از دیگر ارکان وفاق ملی دانست و گفت: جریاناتی با مستمسک قرار دادن شعار وفاق ملی، آن را ناظر به آدرس‌های غلطی نظیر مذاکره با آمریکا، تسلیم بجای مقاومت، کم‌رنگ کردن گفتمان مقاومت و قدرت عمق راهبردی ایران اسلامی در منطقه، موضوع فیلترینگ، گماردن افراد معلوم الحال در سمت‌های اجرایی مهم و حساس، و چندین موضوع حاشیه‌ای و مندرس دیگر تفسیر می‌کنند. در حالی که وفاق ملی بر موضوعات و مسائل اصلی و اساسی بر همه چیز مقدم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همچنان نمازجمعه نصر نمایش مقتدرانه ترین قدرت بازدارندگی کشور دردنیا مورد تحلیل رسانه ها است گفت: از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی، اتکاء جمهوری اسلامی به تکیه‌گاه بسیار قوی و مستحکم مردمی است که بحمدالله نمازجمعه نصر، نمونه عینی و دقیقی از نقش پشتوانه‌های مردمی در نمایش توان بازدارندگی ایران شد. چرا که داشتن پایگاه اجتماعی قوی، بسیاری از معادلات دشمن را به هم می‌ریزد. دنیا بار دیگر مشاهده کرد که ایران عزیز ما، با داشتن رهبری حکیم، شجاع و انقلابی، همچنین برخورداری از نعمت ملتی هوشمند و با غیرت، قوی و سربلند است؛ و نیروهای مسلح نیز به پشتوانه این دو نعمت، دلگرم و قدرتمند، مقتدرانه ایفای نقش می‌نماید. ملت‌ها برای ابراز وجود و هویت خویش و همچنین نمایش اقتدار ملی خود، دنبال فرصت هستند. خدای متعال هم به ما موهبت نماز جمعه را داده است. درایت رهبر معظم و حضور در صحنه ملت وفادار ایران، این فرصت ناب را فراهم آورد تا اقتدار و امنیت ملی خود را به نمایش جهانیان بکشانیم. این تصویر زیبا، مظهر ید الله و محصول کار مشترک امام و امت بود.

خطیب جمعه دندی با یادآوری مبارزه و افشاگری امام خمینی علیه قانون خفت بار کاپیتولاسیون در سال۱۳۴۳ گفت: تسلیم‌ناپذیری در مقابل دولتهای متکبر و مستکبر، خصوصیت شناخته‌شده ایران و ایرانی به‌شمار می‌رفته است. ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده آمریکا را از کشور براند و پس از آن هم تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کرده اند.

وی با اشاره به روز نوجوان و سالروز شهادت محمدحسن فهمیده گفت: حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) درباره‌ی این شهید فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید»

حجت الاسلام حکیمی فر بابیان این که حسین فهمیده‌های مقاومت فلسطین و لبنان محصول صدو تفکر مقاومت انقلاب اسلامی است گفت: بروز و ظهور جوانان مؤمن و مبارزی که بدنه اصلی رزمندگان مقاومت را در جبهه‌های لبنان، فلسطین و مدافعان حرم آل‌الله(علیهم السلام) تشکیل می‌داد و شجاعانه و شهادت‌طلبانه در دشوارترین میادین نبرد حق علیه باطل روز به روز قدرتمندتر و ظفرمندتر می‌شوند و دشمن صهیونیستی را با آن همه توان و قدرت نظامی به زانو درآورده است.

وی همچنین یاد و نام شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به دست منافقان درسال (۱۳۵۸ش) را گرامی داشت.

خطیب جمعه دندی در پایان پدافند غیرعامل را یک ضرورت جدی برای مقابله با هر نوع حوادث دانست و بر آن تاکید کرد.

حجت الاسلام حکیمی فر خواستار پیگیری مسئولان و کمک برای راه اندازی ایستگاه سی ان جی دو راهی شهرک چایکند شد و گفت: مسئولان باید پیگیری و کمک کنند چرا بعد از گذشت چندسال این پروژه راه اندازی نمی شود.

وی همچنین به گلایه های مردم مبنی بر بی توجهی مسئولین استانی به پل ورودی شهر دندی و رها شدن آن اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد که با این بیش از ۵ مرحله از تریبون نماز جمعه اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha