دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نماز جمعه بوشهر به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری از کشورهای پیشرفته جهان در عرصه رشد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: دشمنان امروز دنبال جنگ ترکیبی و متنوع با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: آرایش دشمن که برای ایران اسلامی در محور مقاومت طراحی و مهندسی کرده ترکیبی سخت نظامی و نرم غیرنظامی در همه عرصه‌های علم و فناوری، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها است چون ایران دارای مولفه‌های قدرت گوناگون است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: ایران دارای مولفه‌های قدرت است و اکنون در عرصه نظامی دفاعی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، در عرصه فکری و اعتقادی دارای ساختار اعتقادی قوی، در عرصه امنیتی دارای شاخص‌های بالای امنیت است و در حوزه اقتصادی تحریم‌های ظالمانه کارساز نشده بلکه ایران اسلامی به سمت پیشرفت اقتصادی و خودکفایی حرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری‌ با بیان اینکه ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری از کشورهای پیشرفته جهان در عرصه رشد است گفت: وحدت اجتماعی جمهوری اسلامی مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: ایران با داشتن مولفه‌های قدرت فراوان، به همین خاطر دشمن نمی‌تواند با یک شکل به ایران اسلامی تهاجم کند از این‌رو جنگ ترکیبی راه انداخته است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و با مشارکت مردم از جمله جوانان و نوجوانان، تهاجم ترکیبی دشمن به شکست انجامید هر چند آسیب وارد کرده ولی ایران هم به دشمن آسیب زده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با این عملیاتی که انجام می‌دهند پیروز شده‌اند، تأکید کرد: دشمنان صهیونیستی قطعاً شکست خورده‌اند و در حمله حماس آن خط سنگین و گنبد آهنین شکسته شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: آنان تصور می‌کنند با به شهادت رساندن رهبران جبهه مقاومت و مستشاران پیروز شده‌اند، صحنه نبرد در جبهه و محور مقاومت آن‌قدر گسترده و عمیق است که با شهادت سرداری، ده‌ها سردار دیگر طلوع می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به شایعه‌پراکنی از سوی رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها که ایران از خط مقاومت فاصله گرفته است تأکید کرد: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای منطقه بدانید ایران تا انقلابی است و نظام اسلامی دارد با تمام وجود از محور مقاومت به اشکال مختلف حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه مسلمان در شرایط کنونی سخت منطقه را حمایت از مظلومان فلسطین و لبنان دانست و اظهار داشت: حمایت از مردم غزه و لبنان یک رسالت و مأموریت الهی برای همگان محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر کمک به مردم فلسطین و لبنان در اشکال گوناگون را مورد تأکید قرار داد و گفت: کمک به مردم فلسطین و لبنان که همواره مورد تهاجم سخت بمباران هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارند یک وظیفه مهم در عرصه‌های مختلف مشارکتی از جمله کمک مالی، کالایی، رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای فارس و کرمانشاه گفت: فعالیت فرهنگی و هنری در رابطه با آموزه‌های اسلامی و انقلابی در شرایط کنونی یک ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری‌ تأکید کرد: ما باید در مقابل تهاجم بسیار خطرناک نرم فرهنگی دشمن به ویژه با بکارگیری رسانه، یک جبهه مقاومت رسانه‌ای و فرهنگی و اعتقادی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کارهای بسیاری در کشور شده است گفت: میزان موفقیت این فعالیت‌ها تأثیرگذاری صحیح و ایجاد قدرت مقاومت در جوان و نوجوان در مقابله این هجمه‌های فرهنگی است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: آنان دنبال این هستند که اذهان مردم جامعه را تحت تأثیر برنامه‌های خود قرار دهند که رفتارها را مدیریت و کنترل کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر باتأکید بر ایجاد جبهه قوی، دانش‌بنیان، عمیق بر اساس شناخت توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و جامعه شناسی و روانشناسی محیطی اضافه کرد: در این راستا لازم است مسوولان و تمام گروه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تلاش کارآمد داشته باشند.

وی دفاع موثر و قدرت فکری و اندیشی به جامعه هدف نوجوانان و جوانان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس الگوی مناسبی در همه عرصه‌ها زیست متشرعانه و زندگی مجاهدانه برای جوان و نوجوان ما است و باید این مهم ترویج شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha