دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 1196389
۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه در ساوه گفت: در آموزه های دینی آنچه سبب رستگاری انسان می شود، ایمان و عمل صالح است و این دو در کنار هم انسان را به کمال می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الهیه ساوه نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین اشرفی استاد حوزه علمیه در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام اشرفی گفت: در آموزه های دینی آنچه سبب رستگاری انسان می شود ایمان و عمل صالح است و این دو در کنار هم انسان را به کمال می رساند.

وی افزود: عمل صالحی نزد خداوند پذیرفته است که ناشی از ایمان پاک و حقیقی باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: مردم دو گروهند، عده ای در کفر مطلق هستند و گروه دیگر مؤمنان واقعی اند. ما باید در راهی که انتخاب کردیم ثابت قدم باشیم مانند کسانی که خانواده هایشان را از دست دادند اما باز ایمان خود را دارند و برعکس افرادی هستند که به دلیل مسائل اقتصادی حجاب و ایمان خود را کنار می گذارند.

حجت الاسلام اشرفی اظهار داشت: انسان باید اگر سختی به او وارد شد تحمل کند و دین را ثابت نگه دارد. ایمان داشتن نباید فقط از سر عاطفه باشد چون مقاوم نیست بلکه باید از سر عقل باشد تا استحکام بخش باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: قدم اول برای استحکام ایمان، تزکیه است و باید نفس را پاک کرد و قبل از تزکیه باید فکر کرد.

حجت‌الاسلام اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: انسان ابتدا باید به عیوب خود بپرازد و آن ها را رفع کند و بعد از آن تبدیل به ایمان استوار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha