دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نشست صمیمی اساتید قرآنی و قرآن پژوهان مرکز تخصصی تفسیر با مدیرحوزه‌های علمیه

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه گفت: مرکز تخصصی تفسیر یکی از قدیمی ترین مراکز تخصصی حوزه علمیه قم است که تاکنون ۳۳ دوره برگزار و امسال برای دوره سی و چهارم پذیرش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم شامگاه شنبه ۵ آبان ماه در نشست صمیمی اساتید قرآنی و قرآن پژوهان مرکز تخصصی تفسیر با مدیرحوزه‌های علمیه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز یکی از قدیمی ترین مراکز تخصصی است که با عنایت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تاسیس شد و هم اکنون با ۱۵۰۰ فارغ التحصیل، دوره سی و چهارم آموزشی را پذیرش کرده ایم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم افزود: این مرکز تخصصی با پذیرش طلاب سطح چهار فعالیت خود را آغاز و سپس پذیرش خود را به سطح ۳ و دو سالی است به سطح دو رسانده است.

وی به اهمیت راه اندازی دوره آموزشی نیمه حضوری تأکید کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای جدی این مرکز بهره مندی از آموزش های نیمه حضوری به منظور تسهیل در خدمت رسانی علمی و دانشی به طلاب در سراسر کشور است و اینکه برخی از مسائل و نکات لازم است جلوتر و سریع تر به طلاب آموزش داده شود، لذا نیازمند حمایت مدیریت حوزه های علمیه نسبت به این مهم هستیم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم بیان کرد: تشکیل گروه مدارج علمی فعال، ارتباط با دانش پژوهان سابق مرکز به منظور بررسی نواقص و مباحث مربوط به حمایت از رساله های علمی طلاب به طوری که در حد بضاعت تاکنون از ۵ پایان نامه حمایت کرده ایم و این بخشی از اقدامات دوره جدید مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به اقداماتی در زمینه مجتمع تخصصی تفسیر از صدور مجوز راه اندازی مرکز پژوهشی قرآنی خبر داد و گفت: مجوز مجله قرآن پژوهی موضوعی دریافت شده است؛ این مجله هم اکنون آماده دریافت مقالات علمی اساتید و طلاب علوم قرآن و تفسیر است.

وی به موضوع سطح ۵ رشته تفسیر قرآن کریم پرداخت و افزود: به همت اساتیدی همچون حجت الاسلام والمسلمین نجارزادگان و سایر اساتید اهداف و راهبردهای ۱۹ گانه سطح 5 ترسیم شده و قرار است به منظور بهره مندی بیشتر، خدمت آیت الله العظمی مکارم شیرازی برویم و در ادامه گزارشی را برای مدیریت حوزه ارسال کنیم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم به راه اندازی گروه علمی تربیتی در این مرکز اشاره کرد و افزود: این گروه علمی از سال گذشته شکل گرفته است و اقدامات ارزشمندی را در خصوص سرفصل ها مورد مطالعه قرار داده و موفق به تدوین سرفصل های ۹ رشته شده است.

در ادامه این نشست صمیمی تنی چند از اساتید و طلاب سطح چهار و سطح ۳ مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم به بیان نکات و پیشنهاداتی پرداختند که آیت الله اعرافی پاسخگوی آنها بود.

تجلیل از طلاب ممتاز بخش دیگری از این برنامه بود که با حضور آیت الله اعرافی و تنی چند از اساتید قرآنی برگزار شد.

تقدیر از اساتید حافظ کل قرآن بخش دیگری از این مراسم بود که به ابتکار آیت الله اعرافی صورت گرفت.

انتهای پیام

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha