دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد :

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه محبت و مودت نسبت به ذریه رسول خدا باعث نجات انسان در روز قیامت خواهد شد، گفت: بیش از ۴۰۰ امامزاده در شهر قم مدفون هستند و این شهر خانه و آشیانه اهل‌بیت (ع) است به همین خاطر در این شهر باید مقدسات حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد شب گذشته در مراسم شام وفات امامزاده موسی مبرقع(ع) طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: حضرت موسی مبرقع نوه امام رضا علیه‌السلام و فرزند بلافصل حضرت جواد علیه‌السلام هستند که در شهر مقدس قم مدفون شده‌اند.

وی افزود: رسول خدا در خطابه‌ای به مردم فرمودند خداوند بر انسان‌ها مسئله‌ای را فرض و واجب نموده است که از جنس مادیات نیست؛ و آن مودت در «ذی القربی» به عنوان اجر و مزد رسالت است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: بر اساس این دستور از چیزهایی که بر ما واجب شده است مودت نسبت به ذریه رسول خداست.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مودت مرتبه‌ای بالاتر از محبت است و مرتبه شدید و بالا در حقیقت مودت است که متناسب با مسئله رسالت رسول خداست.

وی یادآور شد: علامه حلی در وصیت به فرزندش توصیه می‌کند باید فرزندان و ذریه حضرت علی علیه‌السلام را دوست داشته باشید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: محبت و مودت نسبت به ذریه رسول خدا باعث نجات انسان در روز قیامت خواهد شد.

وی افزود: حضرت موسی مبرقع در ابتدای ورود به کاشان رفتند و مردم با احترام با ایشان برخورد نمودند و سپس مردم قم ایشان را در سال ۲۵۶ هجری قمری با احترام و عزت به قم آوردند و محل دفن فعلی ایشان منزل مسکونی حضرت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تأکید کرد: منطقه محل دفن حضرت موسی مبرقع مرکز اصلی قم بوده است که بعداً این شهر گسترش‌یافته است و تبدیل به یک شهر دینی و شهر محدثین شده است.

وی یادآور شد: حضرت موسی مبرقع در حقیقت جد سادات رضوی هستند و مردم قم علاقه بسیار زیادی به اهل‌بیت (ع) داشتند و اول کسانی که اموال خود را برای اهل‌بیت (ع) وقف نمودند اهالی این شهر مقدس بوده‌اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حرمت این شهر واجب است چرا که این شهر مرکز انتشار علوم و معارف دینی و دارای ویژگی‌های خاص است و مظاهر دینی در این شهر باید نمایان باشد.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ امامزاده در شهر قم مدفون هستند به همین خاطر در این شهر باید مقدسات حفظ شود چرا که این شهر خانه و آشیانه اهل‌بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تأکید کرد: حضرت موسی مبرقع بعد از ۴۰ سال سکونت در شهر قم در سال ۲۹۶ هجری قمری از دنیا رفته‌اند و امروزه حرم ایشان محل زیارت علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha