دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
ب

حوزه/ ایمن الصفدی، وزیر امور خارجۀ اردن، در نهمین مجمع منطقه‌ای اتحادیۀ مدیترانه در شهر بارسلونای اسپانیا گفت: دولت کنونی اسرائیل می‌خواهد تمامی فلسطینی‌ها را از سرزمین‌هایشان بیرون کند و ما نمی‌توانیم بیکار و نظاره‌گر بنشینیم.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، ایمن الصفدی، وزیر امورخارجۀ اردن امروز (دوشنبه) گفت: مصونیت و عدم پاسخگویی، به اسرائیل اجازه داده است به نقض قوانین و تعهدات در حملات جاری در غزه و لبنان ادامه دهد.

ایمن الصفدی در سخنرانی خود در نهمین مجمع منطقه‌ای اتحادیه مدیترانه در بارسلونای اسپانیا گفت: اسرائیل در حال نقض توافقات خود با اتحادیه اروپا است و اگر با این موضوع به طور جسورانه برخورد نشود، اتحادیه هیچ اعتباری نخواهد داشت.

وی افزود: دولت کنونی اسرائیل می‌خواهد همۀ فلسطینی‌ها را از سرزمین‌هایشان بیرون کند و ما نباید بیکار و نظاره‌گر بنشینیم.

گفتنی است بر اساس اعلام امروز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجۀ حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۴۳ هزار و ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. همچنین این نهاد پزشکی فلسطین بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۱۰۱ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

لازم به ذکر است اتحادیۀ مدیترانه یک سازمان بین دولتی با عضویت ۱۴۳ کشور است که پس از پیمان‌های اسلو با هدف صلح و رفاه مشترک برای منطقۀ مدیترانه تأسیس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha