دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نشست پژوهشی

حوزه/ عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به اینکه امروزه در فضای علمی، رده بندی دانشگاه ها، مراکز علمی و موسسات علمی از طریق مقالات انجام می شود و پژوهش نقش در بالا بردن سطح علمی حوزه‌های علمیه را بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، کارگاه «مهارت های پژوهشگری» با حضور دکتر محسن خوش‌فر عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیة با هدف ارتقاء سطح پژوهشگری معاونان پژوهش مدارس علمیه استان یزد برگزار شد.

آقای خوش‌فر در ابتدای بحث به بیان اهمیت آشنایی معاونان مدارس با نکات کلیدی و اصولی پژوهش در سطح بین المللی پرداخت و گفت: امروزه در فضای علمی رده بندی دانشگاه ها، مراکز علمی و موسسات علمی از طریق مقالات انجام می شود و پژوهش نقش بسیار مهمی در بالا بردن سطح علمی حوزه های علمیه دارد و نیازمند توجه بیشتری است.

وی در ادامه افزود: معاون پژوهش می تواند مدرسه خود را به اوج برسانند؛ پس پژوهش با گفتن، درست نمی‌شود، بلکه با مهارت به جلو می رود.

آقای خوش‌فر خاطرنشان کرد: معاون در لغت از کلمه عون گرفته شده که معنای کمک می دهد بنابراین معاونان پژوهش باید نقشه راه این مسیر تا محقق شدن امر پژوهش را بدانند.

وی در ادامه به بیان کلیاتی از این نقشه راه پرداخت و گفت: سرفصل هایی که باید معاون پژوهش بداند و ما در این کارگاه قرار است آموزش دهیم عبارت است از مسئله یابی و روش های انتخاب موضوع، طرح نامه نویسی، هوش مصنوعی، پیشینه‌یابی و آشنایی با انواع رفرنس دادن، معرفی مقالات متنوع چاپ شده در مجلات بین المللی، سایت معرفی نشریات با رده های علمی و غیره است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیة در پایان گفت: پژوهش از مسئله می آید، پس سعی کنید در همه زمینه به دنبال سوال و مسئله هایی باشید و برای حل آن تلاش کنید، می توانید از حال شروع کنید، سوالات و مسئله های ذهنی که در این جلسه کارگاه برای شما به وجود آمده را بیان کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha