دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024

نماینده مقام معظم رهبری ملت پاکستان را حامی انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری ملت پاکستان را حامی انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد.

علامه سید ساجد نقوی موضع‌گیری خصمانه آمریکا درباره صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: آمریکا به چه حقی در تلاش است که کشوری را از حق مسلم خود محروم سازد در حالیکه رژیم صهیونیستی تجهیزات هسته‌ای غیر مجاز را نگهداری می‌کند.

وی در گفت وگوی اختصاصی با مرکز خبر حوزه گفت: پاکستان به برکت انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) و ادامه این نهضت توسط ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به پایگاهی برای تقویت ارزشهای اسلامی و آموزه‌های دینی تبدیل شده است.

علامه سید ساجد علی نقوی ادامه داد: شیعیان در شبه قاره هند از زمانهای گذشته به تبلیغ و ترویج اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) اهتمام دارند و این حرکت تا زمان جدا سازی پاکستان از هند ادامه داشت، بطوری که پس از آن، بسیاری از علمای پاکستان به حوزه علمیه نجف اشرف هجرت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج معارف اهل‌بیت(ع) کماکان در کشور اسلامی پاکستان انجام می‌گرفت که با پیروزی نهضت امام خمینی(ره) این حرکت قوت و قدرت بیشتری پیدا کرد.

رهبر شیعیان پاکستان بیان داشت: امروز بحمدالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت آن توسط مرجعی عالیقدر، مدیر و مدبر، طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه ایران تربیت شده‌اند و نتایج و ثمرات بسیاری برجای گذاشته‌اند.

سید ساجد علی نقوی با اشاره به اینکه اگر این انقلاب وجود نداشت، حوزه‌های علمیه فراگیر نمی‌شد و ارزش‌های اسلامی به سرانجام مطلوبی نمی‌رسید، تصریح کرد: بعد از ظهور انقلاب اسلامی، جهشی چشم‌گیر برای کسب علوم اهل‌بیت(ع) و آموزه‌های اسلامی در پاکستان پدیدار  شد.

علامه نقوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی راه درست زیستن و تعقل را به شیعیان نشان داد، بطوری که آنان دریافتند باید از حقیقت وجودی انقلاب اسلامی و کوشش برای بقای آن و همچنین برقرار کردن  نظام عدل اسلامی از خود همت گمارند.

نماینده مقام معظم رهبری به اقدامات دشمنان اسلام در پاکستان اشاره کرد و گفت: گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار اقدامات گسترده‌ای را در پاکستان انجام می‌دهند، تکفیر شیعیان و دامن زدن بر اختلافات قومی و قبیله‌ای و ترور شخصیت‌های مذهبی از جمله اقدامات دشمنان اسلام است.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به دیدار خود با  حضرت امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت و حفظ انسجام اسلامی سخنی بود که حضرت امام خمینی(ره) برای من مطرح کردند و من این سخن امام را به عنوان وصیت ایشان به خودم لحاظ کرده‌ام.

وی گفت: امام خمینی (ره) حفظ وحدت و انسجام اسلامی را که امسال از سوی مقام رهبری نام‌گذاری شده است، مهمترین رمز بقای اسلام و مسلمین دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی تصریح کرد: امروز همه اسلام و آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) و بقای آن، در گرو وحدت و انسجام اسلامی بین مسلمین است و اگر ذره‌ای این مهم متزلزل گردد، دشمن به اهداف شوم خود می‌رسد.

وی به تشکیل اتحادهای متفاوت میان اقوام پاکستانی اشاره کرد و گفت: به دنبال بیانات حضرت امام خمینی(ره) از سال 1990 با دعوت از سران احزاب و مذاهب فعال پاکستان که شامل پنج قوم و حزب می باشند، اتحادی را به امضا رساندیم و توانستیم به نتایج مثبتی نایل شویم.

علامه سید ساجد علی نقوی افزود: دو اتحاد و وحدت دیگر طی سالهای بعد به تصویب کلیه اقوام پنج‌گانه پاکستان رسید که توانست با انسجام خود در بسیاری از جریانات سیاسی تاثیرگذار باشند.

وی به اتحاد مجلس عمل متحد اشاره کرد و ادامه داد: این اتحاد با اقتدار هرچه تمام تر در کلیه امور سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی پاکستان نقش آفرینی می کند، بطوریکه بزرگترین کرسی پارلمان پاکستان در دست اقوام و احزاب پنج‌گانه مجلس عمل متحد می‌باشد.

رهبر شیعیان پاکستان اظهار داشت: مجلس عمل متحد، توانست توافقاتی را میان کلیه اقوام و مذاهب پاکستانی منعقد کند و از فرقه‌گرایی و دشمن تراشی‌های استکبار جهانی در کشور پاکستان به شکل کاملا مشهودی بکاهد و بر عزت و اقتدار مسلمانان بیفزاید.

وی تصریح کرد: امروز به برکت این اتحاد و انسجام، از بلندگو و منبر هیچ مسجدی در پاکستان کلمه‌ای در تکفیر شیعیان و بدگویی علیه آنان بیان نمی‌شود و مسلمانان دوشا‌دوش یکدیگر به دنبال برقراری نظام عدالت گستر و اسلامی هستند.

علامه نقوی تاکید کرد: به برکت آگاهی و هوشیاری ملت پاکستان، دیگر بحث شیعه وسنی مطرح نیست وحدت و انسجام ملی و اسلامی حرف اول و آخر را در کشور اسلامی پاکستان می‌زند که بر مبنای برقراری سنت قرآن و اسلام بنیان گذارده شده است.

وی بیان داشت: پاکستان توانست در راستای تعالیم الهی گام بردارد و راه درست زیستن را به فرزندان خود بیاموزد شیعه و سنی، هر دو مجال حرکت و زیستن پیدا کرده‌اند و به برکت این اتحاد، در عرصه‌های مهم و سرنوشت ساز کشور گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به وضعیت ملت مسلمان عراق و حضور اشغالگران در این کشور افزود: امروز دشمنان اسلام برآنند به نام دموکراسی و حفظ حقوق بشر، ریشه اسلام و مسلمین را بسوزانند.

علامه سید ساجد علوی نقوی تصریح کرد: تهی ساختن نسل جوان جامعه، مهمترین هدف استکبار است که امروز در صددند با نفوذ در بدنه دولت و عناصر دست نشانده و خودفروخته این سیاست را پیاده سازند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور پاکستان در پاسخ به سوال خبرنگار مرکز خبر حوزه‌های علمیه مبنی بر وضعیت حوزه‌های علمیه پاکستان و حضور طلاب علوم دینی در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی پاکستان گفت: بحمدالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعاملی که بین حوزه‌های علمیه پاکستان و قم وجود دارد سالیانه بر تعداد طلاب و مبلغین علوم دینی افزوده می شود، بطوریکه در ایام ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) شاهد حضور گستره طلاب علوم دینی در اقصی نقاط کشور هستیم.

علامه نقوی ادامه داد: کشور و مردم پاکستان نیازمند حضور گسترده‌تر طلاب علوم دینی هستند، زیرا همه دریافته‌اند اسلام دین حق و حقیقت است و تکمیل کننده نیاز دنیوی و اخروی انسانهاست.

وی از مسئولان حوزه علمیه قم و مرکز جهانی درخواست کرد، با گسترش دفاتر و مراکز خود این مهم را مورد عنایت ویژه قرار دهند.

رهبر شیعیان پاکستان در بخش دیگری از سخنانش به سیاست‌های دولت پاکستان اشاره کرد و افزود: امروز دولت پاکستان نه تنها در زمینه اتحاد ملی و انسجام اسلامی قدم بر نمی‌دارد، بلکه در بسیاری از شیطنت‌ها و خیانت‌های فرقه‌گرایی دست دارد.

رهبر شیعیان پاکستان با بیان اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: این موفقیت نه تنها مایه عزت و افتخار جهان اسلام است، بلکه مایه ثبات و امنیت در منطقه خاور میانه محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha