جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024

آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار اعضای شورای عالی و هیئت مدیره نظام پرستاری گفت: باید ارتباط اقشار مختلف مردم و پرستاران با علما به گونه‌ای باشد که بتوانند از تجربیات و علوم آنها برای بالا بردن سطح معرفتی خود بهره ببرند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له با اشاره به جایگاه و ارزش حرفه پرستاری تصریح کردند: تمام جوامع انسانی به اهمیت کار پرستاری واقف هستند، ولی وجود این ارزش‌های انسانی خود به خود کافی نیست.

ایشان با بیان اینکه برخی از ارزش‌های ضد انسانی همچون فردگرایی و لذت‌گرایی در غرب در حال گسترش است عنوان کردند: ما بهترین منابع ایمانی و انسانی را در اسلام داریم، ولی متأسفانه در برخی موارد بواسطه اختلاط با فرهنگ غربی به تدریج ما را از ارزش‌های اسلامی دور می‌کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کردند: از اهداف انقلاب احیاء ارزش‌های خدا پسندانه بود و باید تلاش کنیم این ارزش‌ها بیش از گذشته تقویت شود.

ایشان افزودند: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، تنها کاری که کردیم این بود که از غرب کپی گرفته‌ایم و فقط سطح معلومات را بالاتر بردیم، ولی این کافی نیست بلکه باید تقویت ایمان و پایه‌های دینداری را در مراکز علمی و آموزشی تقویت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: آموزش‌های دینی که سبب بالا رفتن اخلاق می‌شود باید به پرستاران ارائه شود و در قالب جلسات دینی در مدت کوتاهی رشد معنوی افراد را تقویت کنیم.

ایشان با اشاره به قداست حرفه پرستاری گفت: این حرفه از چنان قداستی برخوردار است که حتی دولت‌های استکبار برای پیشبرد اهداف خود در کشورهای عقب مانده به عنوان مبلغان تفکرات خود و استعمار دیگران بهره می‌برند.

آیت‌الله مصباح یزدی در پایان یادآور شدند: ایمان به خدا و ولایت و توسل به اهل‌بیت(ع) مهمترین عامل هدایت انسان‌‌ها است و این ارتباط معنوی، ما را زنده نگه می‌دارد و مانع می‌شود که در دام فرهنگ‌های الحادی نیافتیم.

در ابتدای این نشست آقای رجب‌زایی مشاور عالی نظام پرستاری کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌‌های نظام پرستاری کشور گفت: در حال حاضر 150 هزار پرستار و 140 دانشکده پرستاری در کشور فعال است و سالانه هفت هزار پرستار در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی افزود: این سازمان خود را موظف می‌داند که به پرستاران خدمات رفاهی، صنفی و فرهنگی ارائه دهد.

رجب‌زایی از برگزاری سمینار بین‌المللی پرستاران کشورهای مسلمان در ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نیازمند ارتباط بسیار نزدیک با حوزه‌های علمیه برای تبیین مبانی دینی به ویژه در عرصه پرستاری هستیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha