سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گفت: جهل عمومی، زمینه موفقیت دشمن را در ایجاد تفرقه بین مردم فراهم می‌کند و لذا نیازمند نشاط علمی در کشوریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام قندی در افتتاح دوره آموزشی و فرهنگی فیض نور(2) تصریح کرد: مهمترین گام برای ایجاد وحدت در کشور، توسعه و پرورش علم است و هرجا فضای علمی حاکم بوده، زمینه برای تعالی و پیشرفت بشر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی فیض نور با هدف ایجاد فضای علمی بین خواهران طلبه برگزار شده است، گفت: سعی شده است از بهترین اساتید در این دوره بهره گرفته شود و طلاب با نشاط و شادابی، توشه تبلیغی مناسبی در این دوره بردارند.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای جاهلانه ای نسبت به شیعه در برخی کشورها از جمله عربستان ایجاد شده است و نسبت ها و تهمت هایی به شیعه داده می‌شود که ما اصلا از آن اطلاعی نداریم.

وی با تاکید برقضاوت و تصمیم گیری براساس علم، آگاهی و یقین، گفت: بر اساس روایات، کسی که براساس گمان، قضاوت کند دچار خسران و پشیمانی خواهد شد.

حجت الاسلام قندی، آشنایی با مبانی ناب اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: گاهی تصور می‌کنیم که اعتقادات درستی داریم در حالیکه اینگونه نیست و باید در جهت اصلاح عقاید و باورها حرکت کنیم.

وی افزود: باید اعتقادات خود را از خرافه‌ها پالایش کنیم، به طور جدی و راستین به حقیقت روی بیاوریم و با ژرف اندیشی به دنبال پاسخ و شبهات اعتقادی باشیم.

خاطر نشان می‌شود، دوره آموزشی و فرهنگی فیض نور(2)ویژه جمعی از طلاب حوزه های علمیه خواهران استانهای آذربایجان غربی و شرقی در جامعه الزهرا قم به مدت یک هفته در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha