سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024

تخریب منابع طبیعی و محیط زیست نه تنها از نظر شرعی جایز نیست بلکه از نظر انسانی مخالف فطرت بشری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با مسئولین سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، فرهنگ‌سازی در خصوص احیاء و حفاظت از منابع طبیعی را ضروری دانسته و اظهار داشتند: باید از تمامی ابزارهای ارتباط جمعی، رسانه‌های فرهنگی، پخش کتب و فیلم‌های آموزشی و گردهمایی‌ها استفاده کرده و آموزش‌های لازم را به مردم داد تا نسبت به احیاء منابع طبیعی مسئولیت بیشتری احساس کنند.

معظم‌له تصریح کردند: منابع طبیعی زمین محدود است و نمی‌توان بدون قید و شرط از این منابع استفاده کرد بلکه باید در شیوه و مقدار مصرف از این منابع، برنامه‌ریزی دقیق داشت.

معظم‌له خاطرنشان کردند: اگر استفاده از منابع زمین، مطابق با سیکل و گردش طبیعی و خدادای آنها باشد هرگز به مشکلی بر نخواهیم خورد و نسل‌های آینده هم از این منابع بهره‌مند خواهند شد.

در ادامه این دیدار رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آخیزداری کشور به ارایه گزارش مختصری از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: این سازمان متولی امر حفاظت و احیاء منابع طبیعی کشور است.

دکتر شریفی با اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد امسال سیر احیاء جنگل‌ها بر تخریب آنها پیشی گرفته است که سفارشات علما و مراجع و اقدامات فرهنگی نشأت گرفته است.

وی افزود: بیش از 2 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشور بیابان‌زدایی و 500 هزار هکتار جنگل‌کاری و 20 میلیون هکتار آبخیزداری شده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha