جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024

برای توسعه ساختمان مدرسه و بالا بردن کیفیت آموزش، نیازمند اقدامات مرکز مدیریت حوزه علمیه هستیم.

  حجت‌الاسلام  نجفی مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه به بیان تاریخچه مختصری از این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: این مدرسه از سال 1362 شمسی تاسیس شد و تاکنون به تربیت و تهذیب طلاب فراوانی پرداخته و همواره از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده است.

مدیر مدرسه الیگودرز با اشاره به امکانات رفاهی این مدرسه تصریح کرد: این مدرسه دارای بیش از 20 حجره میباشد که هر یک مزین به نام شهدای معروف روحانیت است.

حجت‌الاسلام  نجفی به بیان امکانات آموزشی این مدرسه پرداخت و بیان داشت: راه‌اندازی معاونت آموزش مدرسه از سال تحصیلی  86-85، برگزاری دروس حوزه در تابستان، تشکیل کلاس‌های فوق برنامه مانند  روش تحقیق، ادبیات فارسی، زبان فرانسه و گلستان سعدی و ... تکمیل و توسعه بانک cd  و نرم‌افزارهای آموزشی از جمله فعالیت‌های آموزشی این مدرسه است.

وی به فعالیت‌‌های فرهنگی مدرسه اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ در مدارس و برخی نهادها توسط اساتید و سخنرانان مدعو حوزه، اقامه نماز جماعت در مدارس توسط طلاب،  برگزاری هر ساله نمایشگاه امام و انقلاب و خاطرات رهبر انقلاب، برگزاری مراسم محفل انس با قرآن و ادعیه، سفر زیارتی اساتید و طلاب به همراه خانواده به مشهد مقدس، ارایه مشاوره‌های تلفنی به صورت روزانه، ارایه خدمات توسط کتابخانه‌ عمومی با بیش از 7 هزار جلد کتاب به دانشجویان و محصلین شهر، انتشار ماهنامه خبری اجتماعی، فرهنگی از دیگر فعالیت‌های این مدرسه است.

مدیر مدرسه مهدیه ادامه داد: امسال برای چهارمین سال متوالی پذیرش طلبه خواهیم داشت، البته ساختمان مدرسه علمیه جواب‌گوی نیازهای طلاب نیست و این در حالی است که فضای در اختیار مدرسه، بسیار وسیع است و قابلیت توسعه را دارد.

حجت‌الاسلام  نجفی اظهار داشت: توسعه ساختمان مدرسه و احداث چند ساختمان برای اساتید مدرسه از اولویت‌های کاری این مدرسه است.

وی افزود: سالن تنیس در مدرسه و دو سالن ورزشی بیرون مدرسه، تجهیز کتابخانه خصوصی طلاب علاوه بر کتابخانه عمومی و صندوق‌ قرض‌الحسنه از امکانات این مدرسه می‌باشد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha