یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024

تفاوت انقلاب اسلامی با نظام‌های دیگر در محتوا و نگاه فکری آنها است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مشاور وزیر کشور در نشست تحلیل انتخابات و در جمع مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در قم، نگاه حاکم در برخی از نظام‌های جهانی را مبتنی بر عقلانیت محض دانست و گفت: برخی از این نظام‌ها، مالکیت خصوصی و برخی دیگر مالکیت عمومی را نفی می‌کنند.

وی با اشاره به اندیشه اسلامی، خاطرنشان کرد: در این تفکر، عقلانیت و منبع وحی، ملاک نظر است که نظام جمهوری اسلامی برخواسته از آن است.

دکتر خانلو با بیان اینکه انتخابات، علت تداوم حکومت‌ها است، گفت: در ایران نیز انتخابات برای تداوم ارزش‌های انقلابی است و مظهر مردم‌سالاری دینی به شمار می‌رود.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در هر پیروزی بزرگی، آمادگی برای مقابله با عوارض و فتنه‌های پس از آن مهم به نظر می‌رسد، افزود: حضور گسترده مردم در یک انتخابات مطلوب که دارای ملاک‌های قانونی، اخلاقی، رقابتی و ارایه گفتمان‌های انقلابی است، اختلال و فتنه‌انگیری دشمن را نیز به همراه دارد.

وی، نظارت بر تمامی مراحل انتخابات از جمله ثبت‌نام، اعزام نماینده نامزدها، چاپ و انتشار تعرفه، سامان‌دهی صندوق‌‌های اخذ آراء، آغاز و اتمام زمان انتخابات، اعلام نتایج و رسیدگی به اعتراضات پس از آن را در نظام اسلامی بسیار دقیق توصیف کرد و افزود: نحوه بررسی و کنترل امور انتخاباتی همواره با حضور نماینده نامزدها، مورد پیگیری بوده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha