سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

طبق بعضی از اخبار رییس مجلس اعلای عراق را در یکی از کشورهای عربی با خوراندن دارویی سرطان‌زا مسموم کرده‌اند که در این صورت، ایشان از شهدای خاندان حکیم خواهد بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی امروز در حرم حضرت معصومه (س)  گفتند: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالعزیز حکیم شخصیت  والامقام علمی و سیاسی و مردی بزرگ بود که در سرنوشت شیعیان عراقی تاثیر مهمی داشت.

ایشان فقدان رییس مجلس اعلای عراق را خسارتی عظیم برای مردم عراق دانسته و افزودند: خاندان حکیم از خاندان‌های بزرگ جهان تشیع هستند و امیدواریم کسی از این خاندان، پرچم ایشان را بدست بگیرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری درباره متخلفان قضایای اخیر کشور اشاره کرده و گفتند: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بر مماشات نکردن دستگاه قضایی با متخلفان جریانات اخیر تاکید کردند که با این سخنان، دیگر دستگاه قضایی عذری ندارد زیرا همه در برابر قوانین یکسان هستند و امیدوارم دستگاه قضایی این را به صورت جدی دنبال کند.

این مرجع تقلید همچنین در ادامه مباحث روزانه خود در تفسیر آیات سوره کهف بیان داشتند: این آیات نشان می‌دهد که شش نفر از هفت ‌نفر وزیر و یک نفر چوپان بود و حیوانی همراه آنان بود و برای پیمودن راه حق، فرقی بین وزیر، چوپان و حیوان نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با طرح سئوالی که آیا خواب طولانی 309 سال از نظر علمی امکان دارد گفتند: طبق محاسبه، هر نفر از اصحاب کهف در این309سال نیاز به 100 تن غذا و صد هزار لیتر آب داشته‌اند در حالی که یک قطره آب و یا لقمه‌ای غذا به حلق آنان وارد نشده است.

ایشان در جواب سئوال افزودند: اگر خداوند اراده چیزی کند فرمان می‌‌دهد و بلافاصله موجود می‌شود و قدرت خداوند به اندازه‌ای است که دستور دهد عالمی به این بزرگی در یک لحظه ایجاد شود(کن فیکون) فوراً ایجاد می‌شود و این اعتقاد ما به قدرت خدا است.

معظم‌له با بیان اینکه خواب 309 ساله اصحاب کهف  توجیه علمی دارد ابراز داشتند: فعالیت دستگاه‌های بدن هر چه آرامتر و ضعیف‌تر شود نیاز به آب و غذا کمتر خواهد شد و اگر خیلی پایین بیاید همان ذخیره موجود در بدن از آب و غذا برای 309 سال کافی خواهد بود.

ایشان در این توجیه علمی خود به کوره ذوب آهن اشاره کرده و اظهار داشتند: کوره ذوب آهن هر چند روز هزاران لیتر سوخت می‌خواهد تا کار کند اما اگر کار کوره آنقدر پایین بیاید که به اندازه شمعک برسد آن چند هزار لیتر برای چند سال این کوره ذوب آهن کافی است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین گفتند: امروزه روش‌هایی پیدا شده که بتوانند انسان را تا صد سال زنده نگهدارند که از روش انجماد استفاده می‌کنند که با منجمد کردن جسم، دستگاه‌ها متوقف یا نزدیک به صفر می‌شود و افرادی که مبتلا به بیماری هستند و دارویی در حال حاضر برای بهبودی او وجود ندارد او را منجمد کرده که اگر آینده داروی این بیماری پیدا شد به او تزریق کنند و دوباره آن شخص به حیاتش ادامه دهد لذا علاوه بر قدرت مطلقه خداوند توجیه علمی هم دارد.

معظم‌له تاکید کردند: من نمی‌گویم خداوند اصحاب کهف  را منجمد کرد اما ممکن است شرایطی به فرمان خدا فراهم شود تا بدون اینکه انسان بمیرد حیات و زندگی او متوقف گردد و بعد از چند سال شرایط دیگری فراهم شود و انسان به حالت بیداری و حیات برگردد.

این مرجع تقلید با اشاره به کلمه «ولیتلطف» گفتند: مرحوم طبرسی در تفسیر این کلمه می‌گوید که اصحاب کهف به تلمیخا گفتند: برای خرید آهسته برود  و آهسته بیاید  و در خرید جنس چانه‌زنی نکند زیرا دشمن در کمین است.

ایشان افزودند: کلمه وسط قرآن لطف محبت، دوستی و صفا را بیان می‌کند و این پیامی برای همه مسلمانان است و امیداوارم ماه مبارک رمضان باعث شود محبت و توجه به خانواده‌های محروم و ضعیف بیشتر شود.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه تفسیر خود بیان داشتند: وقتی مسئله اصحاب کهف برای مردم روشن شد به طرف غار حرکت کردند و تلمیخا وارد غار شد و سرنوشتشان را بیان کرد و آنان از خداوند خواستند به خواب ابدی رفته و خداوند دعای آنها را مستجاب کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha