سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه گفت: قدرت و نفوذ کنونی مجلس اعلای اسلامی عراق، مدیون تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های سید عبدالعزیز حکیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه تصریح کرد: مدیریت صحیح حوادث عراق و شجاعت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان از ویژگی‌های برجسته این عالم مجاهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آشنایی با پیچ و خم‌های مسایل سیاسی دنیا را از دیگر اوصاف مرحوم حکیم برشمرد و گفت: وی با مبانی فکری و سیاسی آشنا بود و از آن در جهت ارتقای ملت عراق استفاده کرد.

رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه در ادامه به سابقه درخشان مبارزه و جهاد در خاندان حکیم اشاره کرد و افزود: خاندان حکیم در طول چند دهه گذشته منشأ برکات فراوان بوده و شخصیت برجسته سیاسی و مبارزان جان برکف تحویل جهان اسلام داده است.

وی عبدالعزیر حکیم را از جمله مبارزان باسابقه عراقی دانست و گفت: ایشان در دوران صدام از محورهای اصلی مبارزه در کنار اخوی گرامی‌شان بودند و هزینه‌های فراوانی نیز در این مسیر پرداخت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان گفت: سید عبدالعزیز حکیم با ساماندهی قوی و مدیریت سیاسی خود نقش فراوانی در تضعیف صدام و شکل‌گیری نظام مردمی در عراق داشت.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha