یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024

استاندار قم گفت: باید مدل علمی و عملی از مفهوم توسعه اسلامی به جامعه ارائه شود و این امر تنها با تحقیق و پژوهش در مبانی دینی و معارف عمیق اسلامی صورت می‌گیرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در هم‌اندیشی اسلام و توسعه پایدار که صبح امروز  در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این نوع اقدامات باید به خروجی قابل اعتنا منتج شود، چون بسیاری از مفاهیم غربی به بومی سازی و تعریف مجدد بر اساس مبانی غنی اسلام و فرهنگ ایرانی نیاز دارد.

وی افزود: هنوز برای مفهوم توسعه، تعریف و چارچوب دقیقی مطرح نکرده‌ایم که باید آن را با مبانی اسلامی تعریف کنیم و در کنار آن توسعه پایدار نیز با استفاده از مبانی عمیق و غنی اسلامی تبیین شود.

استاندار قم ادامه داد: «توسعه» مفهومی غربی است که مراکز فکری و دینی جامعه باید این مفهوم را مطابق مبانی دینی و فرهنگ بومی تعریف کرده و به جامعه تحویل دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: بشر با تعریفی که غرب از توسعه کرده است، هنوز به آرزوهای خود نرسیده و اگر این مفهوم را بخواهیم ادامه دهیم هر چه پیشرفت کنیم باز نتیجه‌ای ندارد، لذا پرداختن به این مفاهیم با مبانی دینی و اسلامی ضروری است.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم در مفهوم توسعه راه غرب را ادامه دهیم به بیراه رفته‌ایم و باید مفهوم توسعه در مراکز علمی و تحقیقاتی حوزوی مورد بررسی و باز تعریف قرار گیرد.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: باید ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مفهوم توسعه را مد نظر قرار داد و با اسلامی کردن مفهوم توسعه، جهان را از مسیر غلطی که امروز پیش می‌رود به مسیر صحیح  توسعه با نگاه اسلامی هدایت کنیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha