دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اسلامی در همایش تقریب و وحدت گفت: امت اسلامی باید برای رسیدن به وحدت میان مذاهب مختلف گام عملی بردارد.

   دبیرکل مجمع جهانی تقریب اسلامی در همایش تقریب و وحدت گفت: امت اسلامی باید برای رسیدن به وحدت میان مذاهب مختلف گام عملی بردارد.

   به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله تسخیری در ششمین همایش  تقریب و وحدت در دمشق با بیان اینکه تمسک به قرآن و تعالیم اسلامی روش مناسبی برای تحکیم وحدت اسلامی است، افزود: اتحاد مسلمانان در رفتار و اعمالشان با یکدیگر، موجب تقویت وحدت می‌شود.

   وی تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام امت اسلامی در راستای وحدت این است که دیدگاه بندگی را در میان خود تقویت کنند و به این اصل ایمان داشته باشند که جهان، آفرینش خدا بوده و مشمول رحمت الهی است و همه حرکات و سکنات، با اراده خداوند انجام می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: دشمن در صدد ایجاد رخنه در صف اتحاد امت‌اسلامی است تا از این راه میان آنها تفرقه و اختلاف ایجاد نماید.

آیت‌الله‌تسخیری‌ تأکید‌کرد: ‌اگر ‌خللی‌ در‌ رفتارهای عقیدتی ‌امت ‌اسلامی‌ایجاد  شود، دشمن‌برآنها‌چیره‌خواهد شد.  بر پایه گزارش روابط عمومی مجمع تقریب در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، سفیر ایران در‌سوریه طی سخنانی با تحسین روابط برادرانه و دوستانه بین ایران و ‌سوریه، توطئه‌های بزرگ آمریکا، در ایجاد اختلال بین این رابطه را شکست‌خورده خواند.

  شیخ نعیم قاسم،‌معاون ‌دبیرکل‌ حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی با قدردانی از فعالیت‌های وحدت‌گرایانه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و مجمع تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: اسلام مملو از تعلیمات وحدت‌گرا است که امت اسلام را در ‌هر زمان و مکان دور هم جمع می‌کند و از آنها‌ می‌خواهد‌که اتحاد داشته باشند.

  خاطرنشان می‌‌‌شود، ششمین همایش تقریب مذاهب و وحدت24و23 اسفندماه از سوی وزارت اوقاف سوریه و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha