پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، تنها یک تشریفات نیست،‌ بلکه تعیین کردن جهت‌گیری‌های سال در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با مرکز خبر حوزه تأکید کرد: آنچه که در اجرای سخن مقام معظم رهبری، مبنی بر همت مضاعف و کار مضاعف مهم می‌باشد این است که ملت ایران نشان دهد که «ما می‌توانیم» تنها یک شعار نیست، بلکه در عمل نیز می‌توان آن را تجلی بخشید.
وی تعامل مسئولان نظام را برای پیش‌برد همت و تلاش مضاعف بسیار مهم برشمرد و گفت: زمانی که درباره پیشرفت ایران سخن می‌گوییم، نیاز به همکاری و تعامل تمامی مسئولان و مدیران کشور است، تا موفقیت شایسته به دست آید؛در یک کشور، دستگاه‌ها، اجزای از هم گسیخته نیستند بلکه به هم پیوسته‌اند و باید با تعامل با یکدیگر، تجلی همت افزون و کار مضاعف باشند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، خطاب به مسئولان و اساتید حوزه‌های  علمیه اظهار کرد: سهمی که از حوزه انتظار میرود، آن است که همت والا و کار و تلاش مضاعف را جدی بگیرند. بنده به عنوان عضو شورای عالی حوزه، از این شورا و مدیریت حوزه انتظار دارم که برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌هایی را که دارند اجرایی کرده و همت و کار مضاعف را تجلی ببخشند.

وی اضافه نمود: شورای عالی حوزه به گونه‌ای جدی، طرح‌‌‌ها و برنامه‌های خود را ادامه می‌دهند و مدیریت حوزه نیز با جدیت در اجرای این برنامه‌ها تلاش می‌کند، اما انتظاری که مقام معظم رهبری در سال همت مضاعف وکار مضاعف دارند، اجرای سریع‌تر این برنامه‌هاست.

عضور شورای عالی حوزه افزود: اساتید حوزه علمیه، نقش مهمی در پیشبرد اهداف حوزه دارند؛ از همین رو، انتظار می‌رود که آنها تجلی‌گر همت و کار مضاعف برای ایجاد تحول در حوزه باشند.

وی زیاد بودن تعطیلی در حوزه‌های علمیه را نوعی آسیب معرفی و بیان داشت: با اینکه در تعطیلی حوزه‌های علیمه، طلاب به امور تبلیغی مشغول می‌شوند، اما باید به تحصیل بیشتر اهمیت داد و از تعطیلی‌های اضافی که آفتی در پیشرفت و تحول حوزه‌های علمیه است، پرهیز نمود.

آیت‌الله خاتمی، خاطرنشان کرد: مانع همت و کار مضاعف، بی نشاطی و تنبلی است؛ ما باید با الهام از آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) که درباره عزم، نیت، کار و تلاش بیان شده است، فرهنگ همت و کار مضاعف را در سال جاری، نسبت به سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران، در پایان تأکیدکرد: مسئولیت تمامی نهاد‌ها و مؤسسات این است که در پایان سال گزارش ملموسی ارائه دهندکه نشان دهد در عرصه کاری خود چندگام به جلو برداشته و چه کارهایی انجام داده‌‌اند و در این مدت، چه دستاوردهایی کسب کرده و چه مقدار دیگر از راه مانده  است.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha