سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

همزمان با آغاز امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، نشست اساتید و ممتحنین این آزمون ، امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان در این نشست با اشاره به این که شرکت طلبه در کلاس درس باید احراز شود، گفت: از ابتدای سال آینده درس و استاد مورد نظر افراد مشخص می­شود و در کلاس­های درس خارج حضور و غیاب انجام خواهد شد.

حجت الاسلام پژمان‌فر، جزوه­های تایپی را مشکل امتحانات خارج عنوان کرد و گفت: باید دقت شود که جزوه­های تایپی به امضا استاد مربوطه رسیده باشد.

وی به تقریرات طلاب در درس خارج نیز اشاره و با بیان اینکه برخی از این تقریرات باید مورد تقدیر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نظم و ترتیب، سرفصل­ها، نتیجه گیری، رجوع به منابع و فهرست آن، باید در این تقریرات مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام پژمان‌فر بر وحدت رویه در سنجش امتحانات شفاهی خارج تاکید کرد و با اشاره به انتقاد طلاب این سطح در نحوه ارزیابی، یادآور شد: جدول ویژه­ای برای ارزیابی بهتر در این امتحانات تهیه شده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان با اشاره به گروه­بندی­هایی که در امتحانات خارج انجام شده، افزود: این گروه­بندی با توجه بر اساس نظرات اساتید انجام و طلاب به صورت اتفاقی به یکی از گروه­ها معرفی می­شوند.

حجت الاسلام پژمان فر اظهار امیدواری کرد، با نظر اساتید، تمامی مراحل امتحانی، با مدیریت بهتر و مناسب تری صورت گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha