سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

امام جمعه خرم‌آباد، رژیم صهیونیستی را ریشه تمام بحران‌ها ومشکلات خاورمیانه دانسته و گفت: باید علیه رژیم اشغالگر قدس فریاد برآوریم و حمایت خود را از فلسطینیان اعلام نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در گفت‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه گفت: حضور مردم مسلمان و  روزه‌‌دار در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد که تصمیم‌گیرنده  سرنوشت فلسطین،  امت اسلامی هستند و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی حقی در آن ندارند.

وی ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص)، شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را وظیفه‌‌ای شرعی دانست و گفت: پیامبر اسلام می‌فرمایند «اگر کسی صلح کند، در حالی  که فریاد مظلومیت مسلمانان  را بشنود  و کاری نکند، مسلمان نیست»؛ از این رو باید در این روز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، علیه ظلم رژیم صهیونیستیی فریاد برآوریم و حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کنیم.

امام جمعه خرم‌‌آباد، استقبال مسلمانان جهان از روز جهانی  قدس را نشان دهنده بیداری آنها دانسته و اذعان  داشت: امروز امت اسلامی بیدار شده‌ و به این نتیجه رسیده است که رژیم صهیونیستی دشمن اصلی مسلمانان می باشد.

وی ادامه داد: حضور شکوهمند در روز قدس، توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی و روحیه مقاومت مردم فلسطین را تقویت می‌کند؛ زیرا زمانی که مردم مظلوم فلسطین پشتیبانی جهان اسلام را مشاهده می‌نمایند، با روحیه بیشتر به مقاومت می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) که ما باید همواره یار مظلومان و دشمن ظالمان باشیم، خاطرنشان کرد: فلسطین اشغالی نماد مقاومت و مظلومیت و رژیم صهیونیستی مظهر ظلم و خشونت است؛ بنابراین همه باید به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابیم.

وی با یادآوری این که امام خمینی(ره) مسلئه قدس را مسئله اسلام می‌دانستند، گفت: حضرت امام(ره) برای به نمایش گذاشتن اتحاد  مسلمانان،  آخرین جمعه ماه رمضان  را روز جهانی قدس نامیدند و  نشان  دادند که مسئله  فلسطین، مسئله جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی، آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین خواسته مسلمانان خواند و گفت: فلسطین پاره تن اسلام به شمار می‌‌آید و باید به دامن اسلام برگردد و حاکمیت اسلامی در  این کشور حاکم شود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با حمایت از رژیم اشغالگر قدس تلاش دارد که با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان به اهداف شوم خود دست یابد، ولی مسلمانان با وحدت و  یکپارچگی و حفظ آرمان‌های فلسطین، افکار پلید استکبار را از بین می‌برند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: رژیم صهیونیستی ریشه تمامی بحران‌ها و  مشکلات خاورمیانه‌ است، از این رو باید این  رژیم محو شود تا آرامش در میان مسلمانان ایجاد شود.

وی در پایان به جنایت‌‌های صهیونیست‌ها در غزه و حمله به کاروان آزادی اشاره  کرد و گفت: رژیم صهیونیستی برای اجرای اهداف خود، مردم این منطقه را از امکانات اولیه زندگی محروم و با حمله به کاروان آزادی، چهره خشن  خود را به همگان نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha