یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 240851
۶ مهر ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۹

نشست هم‌انديشي علما و انديشمندان ايران و مالزي به منظور تضارب آرا و تقارب انديشه‌ها و وحدت انديشمندان و مسلمانان دو کشور با حضور آيت‌الله تسخيري دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در مالزي برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه به نقل از روابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، در اين نشست که با حضور دکتر زاهدي سفير جمهوري اسلامي ايران و جمعي از علما و اساتيد دانشگاه‌هاي مالزي برگزار شد، آيت‌الله تسخيري دبيرکل مجمع ضمن محکوم کردن اهانت به اسلام و قرآن کريم گفت: قرآن کتاب منطق و عقلانيت است و اهانت به آن توهين به عقلانيت، قريب 2 ميليارد مسلمان و مقدسات آنها است.

وي افزود: آزادي انديشه در اسلام مطرح مي‌شود، اما به معناي توهين به شخصيت افراد نيست پس اهانت به قرآن کريم توهين به کرامت مسلمانان است و از آن جايي که وحدت مسلمانان در کتاب و سنت امري غيرقابل انکار است هيچ مسلماني اين تعدي و بي‌احترامي را برنمي‌تابد.

دبيرکل مجمع با بيان اينکه مطالعه قرآن، سنت و شريعت اسلام، هر عقل سليمي را متوجه تأکيد اسلام بر عقلانيت، اجتهاد و گفتگوي منطقي مي‌کند، تصريح کرد: قرآن کريم راهنماست و هدايت انسان را با آشکار کردن مسير حقيقت و سعادت ميسر مي‌سازد و بر تقارب آرا و گفت‌و‌گوي عقلاني و منطقي تأکيد مي‌کند.

آيت الله تسخيري در ادامه با اشاره به اين که تقريب ميان مذاهب اسلامي با حمايت علماي همه مذاهب اسلامي در قاهره آغاز شد، تصريح کرد: امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري و ديگر علما و انديشمندان ايراني نيز به تقريب مذاهب اعتقاد ويژه‌اي دارند.

در حاشيه اين نشست، آيت‌الله تسخيري دبيرکل مجمع با شيخ عبد‌الحليم عبدالقادر رئيس و اعضاي جمعيت العلماي مالزي ديدار و پيرامون مسائل جهان اسلام، وحدت اسلامي و روابط فيمابين گفتگو کردند.

در اين ديدار به پيشنهاد رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مالزي و موافقت دبيرکل مجمع، آقايان شيخ عبدالحليم عبدالقادر رئيس جمعيت العلماي مالزي و شيخ عبدالغني شمس‌الدين به عضويت مجمع عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي درآمدند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha