سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه رقابت 800 نفر از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه را افتخاری برای حوزه علمیه دانست و گفت: حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه فراگیر خواهد شد.

آیت‌الله مقتدایی در حاشیه برگزاری آزمون مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه حوزه‌های علمیه به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: این آزمون از افتخارات بزرگ حوزه علمیه قم است، همچنین استقبال حوزویان از قرآن و نهج‌البلاغه رشد خوبی پیدا کرده و انشاءالله در سال‌های آینده این رشد روز افزون خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که مسئولانی که در زمینه قرآن و نهج‌البلاغه تلاش می‌کنند از روی عشق و علاقه است، خاطرنشان کردند: عشق و علاقه و خلوص نیت آنان باعث پیشرفت برنامه‌های قرآنی و اقبال طلاب به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه شده است.

آیت‌الله مقتدایی اظهار داشت: طلاب حافظ قرآن و نهج‌البلاغه بر اساس عشق و علاقه‌ای که پیدا کرده‌اند، دیگران را نیز به سوی قرآن تشویق می‌کنند، این خود از برکات قرآن است که کسی حافظ قرآن شد، برای خود نیز شریک پیدا ‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه علمیه قم و سراسر کشور فراگیر خواهد شد، گفت: امیدواریم در آینده تعداد حافظان کل قرآن به حدی برسد که برای امت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی افتخار باشد.

* اوایل آبان‌ماه، زمان آغاز مسابقات کشوری

حجت‌الاسلام حسینی مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه نیز در حاشیه این آزمون از برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و حدیث در 6 و 7 آبان خبر داد و گفت: طلاب، استقبال بسیار زیادی از برنامه‌های قرآنی دارند؛ به گونه‌ای که در سال گذشته 600 نفر در مسابقات شرکت کرده‌ بودند اما امسال 800 نفر به رقابت می‌پردازند.

وی، هدف از برگزاری آزمون مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه را شناسایی و تشویق حافظان بر شمرد و افزود: تشویق حافظان قرآن از سنت‌های پیامبر‌(ص) و ائمه‌(ع) بوده که امروز حوزه‌ علمیه قم آن را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: نتایج آزمون روز دوشنبه در سایت معاونت تهذیب درج خواهد شد، همچنین طلاب می‌توانند به مدرسه عالی دارالشفاء و یا مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha