یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024

وزارت آموزش و پرورش آلبانی ، طرح ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی در مراحل آموزشی پیش از دانشگاه را تقدیم مراجع قانونی این کشور کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، انجمن علما و روحانیون آلبانی طی نامه ای به این اقدام وزارت آموزش و پرورش اعتراض کرد.

انجمن علما و روحانیون آلبانی در این نامه سرگشاده به برخوردهای احتمالی با حجاب دانش آموزان پس از تصویب این طرح اشاره و تصریح کرد: حجاب تنها یک نماد دینی نیست، بلکه بخشی از هویت اسلامی مسلمانان است.

در ادامه این نامه آمده است: : برخی به بهانه اینکه استفاده از پوشش دینی ، بی احترامی به یک دولت لائیک محسوب می شود ، با آزادی های دینی مقابله می کنند و این اصلا درست نیست.

انجمن علما و روحانیون آلبانی با بیان اینکه آزادی مذهبی ، حق مشروع افراد متدین است تاکید کرد: ما خواستار پایان بخشیدن به تبعیض در مواجهه با متدینین هستیم.

در این نامه سرگشاده همچنین آمده است: ممنوعیت استفاده از حجاب در مراحل آموزش عمومی ، نه تنها حق گروه مهمی را از تحصیل در جامعه آلبانی سلب می‌کند، بلکه آن را از صحنه زندگی عمومی جامعه نیز طرد می‌نماید.

لازم به ذکر است کلیسای کاتولیک نیز در کنار مسلمانان وارد این مناقشه شد و ابراز داشت: به دنبال تقدیم لایحه قانون نظام آموزشی هستیم تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

کشیش "روک میردیتا" با اشاره به طرح وزارت آموزش و پرورش گفت: این طرح نباید تصویب شود، زیرا ملاک نماد دینی در آن به وضوح بیان نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha