دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 249263
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹

بی شک اگر مطهری در حوزه می ماند، آینده جزء مراجع بزرگ جهان تشیع می‌شد، اما ایشان احساس کرد که یک خلای در زمینه علوم و معارف اسلامی در دانشگاه وجود دارد و باید آن را برطرف کرد.

 به‌گزارش خبرنگار اعزامی سرویس  استانهای مرکز خبر حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز پس از استقبال گرم و پرشور مردم روستای سادیان از توابع کاشان در جمع مردم این منطقه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری ابراز داشت: شهید مطهری شخصیتی بود که مردم و دانشگاهیان را بیش از پیش با اهداف متعالی اسلام و حوزه های علمیه آشنا کرد و زمینه گرایش دو چندان آنها را به انقلاب و راه حضرت امام فراهم کرد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: اساتید حوزه  و د انشگاه و همه معلمان، زندگی و سیره علمی استاد شهید آیت الله مطهری را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه عظیم علمی استاد مطهری گفت: امروز برای پاسخ به شبهات روز جامعه باید از کتب وآثار ماندگار آن شهید فقیه، فیلسوف و عالم بزرگوار نهایت استفاده را ببریم.

مدیر حوزه های علمیه، همچنین با اشاره به این که شهید مطهری عمر خود را وقف اهداف اسلام کرد، بیان داشت: ایشان چه در زمان طلبگی و چه در زمان تبلیغ در حوزه  و دانشگاه، منشأ خدمات فراوانی برای جامعه اسلامی بود.

وی اضافه کرد: بی شک اگر مطهری در حوزه می ماند، آینده جزء مراجع بزرگ جهان تشیع می‌شد، اما ایشان احساس کرد که یک خلای در زمینه علوم و معارف اسلامی در دانشگاه وجود دارد و باید آن را برطرف کرد به همین خاطر به دانشگاه رفت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: استاد مطهری کرسی درس حوزه را به خاطر رضای خدا رها کرد، اما همه می دانیم که به لطف الهی چه تأثیرات شگرفی در دانشگاههای کشور به جا گذاشت.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم شهید مطهری در زنده کردن ارزشها و معارف اسلامی در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: روز معلم و سالروز شهادت آن استاد گرانقدر بهترین زمان برای درک عمیق خدمات آن مرد الهی است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha