سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مقام معظم رهبری بر ترویج سیره عملی علما به نسل جوان حوزه تاکید داشته اند و توجه به این سیره را باعث رشد و تکامل نسل جوان می دانند و در این زمینه همه مسئولان حوزوی جهت تحقق منویات معظم‌له در تکاپو هستند.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه شیراز با بیان اینکه حوزه های علمیه، مرجع دین مردم هستند اظهار داشت: انقلاب اسلامی و اساس نظام ما بر پایه ارزشهای دینی استوار و متصدی ارزشهای دینی نیز روحانیت است.

*انقلاب مولود حوزه است

وی با بیان اینکه انقلاب مولود حوزه علمیه است و بقای این انقلاب هم وابسته به پویایی حوزه است، گفت: هزاران شهید خون پاک خود را برای حفظ این مکتب تقدیم کردند و هم‌اکنون پاسداری از اسلام برعهده طلاب، فضلا و روحانیت است.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: تربیت همه کسانی که در راه اسلام شهید می شوند و یا می خواهند خدمت کنند بر عهده علما است و طلاب و روحانیون پاسدار اساس انقلاب هستند.

نایب رییس جامعه مدرسین با بیان اینکه حوزه نیازمند تحول است اظهار داشت: تامین زیرساخت های تحول در حوزه برعهده سیاست‌گذاران و مجریان و تولید فکر و اندیشه و تلاش در جهت تحصیل و تهذیب وظیفه طلاب است که باید با توجه به هجمه های سنگین علیه ایران اسلامی، بیشتر از گذشته همت و تلاش کنند.

*رهنمودهای رهبری را دسته‌بندی کرده‌ایم

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی گفت: شورای عالی تمام رهنمودهای مقام معظم ر هبری را دسته بندی کرده و با تشکیل کارگروه ها و کمیسیون هایی به دنبال اجرایی کردن رهنمودهاست و در این مسیر نیز گام های خوبی برداشته شده است.

 وی با بیان اینکه حوزه باید حیات طیبه باشد، اظهار داشت: طلاب با عمل صالح خود می توانند حوزه را به عنوان حیات طیبه در جامعه مطرح نمایند و نمونه عملی برای این امر باشند.

*مباحثه مصداق عمل صالح

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانگونه که نماز شب، دعای کمیل و ... مصداق عمل صالح است، مباحثه، مطالعه و تحصیل نیز مصداق عمل صالح است، زیرا محور علم در حوزه مباحثه است.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه سنت های خوب حوزه  را باید حفظ کرد، اظهار داشت: نباید سنت های خوب حوزه، رها شود یک سلسله عادت های  دانشگاهی در حوزه حاکم شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha