سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام بدری تهران

حوزه/ اگر بخواهیم طلاب را منطبق با نظام آموزشی پژوهش محور تربیت کنیم، باید ضمن تغییر در برنامه ها و ساختار آموزشی کنونی، یک واحد درسی مختص پژوهش در برنامه های اصلی گنجانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی بدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهمیت تربیت طلاب باسواد و پاسخگو به نیازهای جامعه، گفت: در گذشته طلاب اکثراً دغدغه­ی طلبگی داشتند و صرفاً به دنبال درس و مباحثه­ی علمی بودند و تمام فکر و ذکر آنان مطالعه و پژوهش بود و از دنیای مادی به دور بودند، چون در گذشته وسایل ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون، اینترنت و... کم بود، ولی هم اکنون شرایط بسیار متفاوت است.

وی افزود: در گذشته اقتضائات زمانی ایجاب می کرد که طلاب بیشتر به درس و مطالعه و پژوهش می پرداختند، اما امروز به برکت جمهوری اسلامی با این که مسئله اشتغال برای طلاب تا حدودی فراهم شده و زمینه خدمت به دین و مردم بیشتر از گذشته مهیا است، ولی باعث شده تا دائماً مشغول حجم گسترده­ی فعالیت ها در سطح جامعه و حضور بیشتر در رسانه های ارتباط جمعی و سایر نهادها شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران ادامه داد: طلاب امروزی در کنار تحصیل و پژوهش های علمی، مشغله های دیگری هم دارند و این اشتغالات همچون حضور در مساجد، تبلیغ در شهرها، پاسخگویی به نیازهای نهاد های انقلابی و... باعث خواهد شد وقفه ای در آموزش تحصیلی و انجام پژوهش های علمی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به ضرورت تغییر در ساختار آموزشی حوزه، ابراز داشت: اگر بخواهیم طلاب را منطبق با نظام آموزشی پژوهش محور تربیت کنیم، لازم است ضمن تغییر در برنامه و ساختار آموزشی کنونی، یک واحد درسی مختص پژوهش را در کنار برنامه های اصلی گنجانده شود تا به صورت ویژه و تخصصی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha