سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با استقبال از راه‌اندازی مدیریت‌های استانی حوزه آن را باعث بالندگی و پویایی حوزه‌های شهرستان‌‌ها دانستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له امروز در ديدار مدير و شوراي معاونان مركز مديريت حوزه علميه استان تهران با ابراز خرسندي از اين ديدار اظهار داشتند: خوشبختانه اقدامات ارزشمندي در حوزه علميه تهران آغاز شده و اميدواريم در آينده نيز اين روند ادامه داشته باشد.

 ایشان با اشاره به راه اندازي مديريت‌های استانی حوزه‌هاي علميه افزودند: استقلال حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها كار ارزشمندي است كه آغاز شده؛ گرچه اين حركت بايد از همان ابتداي انقلاب آغاز مي‌شد.

معظم له تصريح كردند: با استقلال حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها و مديريت استاني، تصميمات متناسب با هر منطقه و نياز آن استان و شهر گرفته مي‌شود كه با راه‌اندازي نمايندگي مراكز مديريت حوزه‌هاي علميه در استان‌ها اين موضوع تحقق يافته است.

ایشان تاكيد كردند: استقلال حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها، هرگز مانع همكاري همه حوزه‌هاي علميه و انتقال تجربيات نمي‌شود، بلكه سبب بالندگي و پويايي هر چه بيشتر حوزه‌ها مي‌گردد.

 حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي خواستار دوري حوزه ها از بعضی روش های دانشگاهي برگرفته از فرهنگ مادي غرب شده و افزودند: همان گونه كه بارها تاکید کردم حوزه ها مراقب باشند تا ذوب در روش‌هاي دانشگاهي نشوند و روش‌های مطلوب سنتی خود را حفظ کنند.

معظم له افزودند: تهران عاصمة کشور است و باید از یک حوزه علمیه مقتدر و جامع و تأثیرگذار در همه زمینه ها مخصوصاً مسائل فرهنگی برخوردار باشد، بنابراین کوشش نمایید کمبودها برطرف گردد و حوزه علمیه تهران جایگاه شایسته خود را پیدا کند و این کار جهاد بزرگی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha