سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

استاد حوزه لازمه پویایی حوزه های علمیه را تمرکز بر مکتب امام جعفرصادق(ع) و آثار حدیثی پرورش یافتگان فقه جعفری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از عترت رسول خدا سرآغاز انحرافات در دین بود، اظهار داشت: علوم نبی مکرم اسلام در اختیار اهل بیت(ع) قرار گرفت اما با بی توجهی به ائمه معصومین(ع)، شاهد مغفول واقع شدن مباحث حقیقی اسلام شدیم.

وی در ادامه لازمه پویایی فقه شیعه را توجه ویژه در روایات و احادیث اهلبیت(ع) دانست و تصریح کرد: همچنین برای دست یابی به اجتهاد پویا باید احادیث را از فقه ائمه معصومین(ع) استخراج کنیم.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: فقهای شیعه در طول عصر غیبت به استخراج احادیث از فقه معصومین(ع) مبادرت ورزیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به اینکه مکتب جعفری را   امام باقر(ع) پایه گذاری و امام صادق(ع) گسترش داد، تصریح کرد: تا زمان امام صادق(ع) به دلیل موانع سیاسی و اجتماعی، مردم مناسک حج و حلال و حرام را نمی دانستند.

وی با تاکید بر اینکه تا قبل از دوران امامت امام صادق(ع)، تعداد شیعیان واقعی به شدت کاهش یافته بود، ابراز داشت: حاصل زحمات امام جعفرصادق(ع) تربیت چهارهزار شاگرد و دانشمند در علوم مختلف بود.

استاد حوزه در پایان لازمه پویایی حوزه های علمیه را تمرکز بر مکتب امام جعفرصادق(ع) و آثار حدیثی پرورش یافتگان فقه جعفری دانسته و خاطرنشان کرد: باید احادیث و رساله های باقی مانده از صادق آل محمد(ع) را نصب العین قرار دهیم تا حوزه های علمیه همچون گذشته پویایی خود را حفظ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha