شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

شيعه به رهبري امام زمان«اروحنا فداه» پرچم اسلام روي کره زمين افراشته خواهد شد و عدالت اجتماعي سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کردند: فضائل اميرالمؤمنين علي(ع) قابل احصاء نيست، اما به اندازه قطره‌اي هم که شده بايد به درياي فضائل آن حضرت توجه شود و از آن فضائل در جهت تربيت اخلاقي جامعه استفاده گردد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه معظم‌له امروز در پايان درس خارج فقه خود، ضمن تبريک و گرامي داشت سالروز پربرکت میلاد اميرالمؤمنين حضرت علي(ع) با اشاره به آياتي که در شأن ایشان نازل شده، خاطرنشان کردند: بيش از سيصد آيه از قرآن کريم مربوط به اميرالمؤمنين (ع) است و بسياري از اين آيات در شأن آن حضرت نازل شده و کتب تفسيري و روايي معتبر شيعه و سنّي، به اين حقيقت اذعان دارند. اما روشن‌ترين و مشهورترين آياتي که در شأن اميرالمؤمنين علي(ع) نازل شده، آيه ولايت است که مقام و منزلت مولاي متّقيان و اميرمؤمنان حضرت علي«سلام‌الله‌عليه» را به خوبي بيان مي‌فرمايد.

ایشان افزودند: آيه ولايت، بنا بر اعتراف همه محقّقين شيعه و سنّي، در شأن اميرالمؤمنين نازل شده و ترديدي در اين زمينه وجود ندارد، حتّي فخر رازي که مفسّر سنّي مذهب است و فخرالمشکّکين لقب گرفته، در تفسير خود در خصوص اين آيه مي‌گويد: «اين آيه وحدت نسق دارد». يعني براساس اين آيه، اميرالمؤمنين«سلام‌الله‌عليه» از ولايت تکويني و تشريعي خداوند و پيامبراکرم«صلي‌الله‌عليه وآله وسلّم» برخوردارند.

معظم له همچنین از عنصر اخلاص به عنوان مهم‌ترين ملاک و معيار براي ارزيابي ارزش اعمال ياد کرده و با اشاره به خلوص اميرالمؤمنين(ع) در انفاق انگشتر خويش که سبب نزول آيه ولايت شد، اظهار داشتند: انگشتر اميرالمؤمنين علي«سلام‌الله‌عليه» بر خلاف برخي جعليّات، از ارزش مادي قابل توجّهي برخوردار نبوده است، زيرا آن حضرت اسوه زهد و ساده‌زيستي بوده‌اند. اما اميرالمؤمنين به خاطر آنکه فقيري مأيوس از خانۀ خدا خارج نشود، در رکوع، انگشتر

کم‌ارزش خود را صدقه دادند و چون عمل آن حضرت رنگ خلوص داشت، به اندازه‌اي ارزش يافت که موجب نزول آيۀ ولايت شد؛ آيه‌اي که ارزش آن نه فقط از دنيا، بلکه از عالم ملکوت و بهشت و هر چه در آن است، بالاتر است.

ایشان همچنین با ذکر خاطره‌اي از علّامه طباطبايي«قدّس سرّه»، ابراز داشتند:استاد بزرگوار ما علّامه طباطبايي«قدس‌سره» در درس اخلاق خود مي‌فرمودند: اکسير چيزي است که اگر به مس بزنند، طلا مي‌شود و من نمي‌دانم واقعيت دارد يا خير، اما اکسيري سراغ دارم که اگر به شيء بي‌بهايي زده شود، به اندازه عالم هستي ارزش پيدا مي کند و آن اکسير «خلوص» است. همچنانکه اگر عملي از ارزش ظاهري فراواني برخوردار باشد و توأم با خلوص نباشد، به کاهي ارزش ندارد و مورد پذيرش پروردگار متعال واقع نخواهد شد. بعد همين آيه ولايت و خلوص اميرالمؤمنين«سلام‌الله‌عليه» را مثال مي‌زدند.

حضرت آيت‌الله مظاهري با تکيه به آيه بعد از آيه ولايت و نيز برخي رواياتي که در اين زمينه وجود دارد، غلبه بر جهان و تشکيل حکومت جهاني را مختصّ شيعيان متّقي دانسته و تصريح کردند:تشيّع، مذهب بر حقّي است که براساس آنچه از آيات و روايات استفاده مي‌شود، بر دشمنان خود پيروز خواهد شد و در نهايت به دست شيعه به رهبري امام زمان«اروحنا فداه» پرچم اسلام روي کره زمين افراشته خواهد شد و عدالت اجتماعي سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

ایشان در خاتمه با اشاره به شبهه‌افکني‌هاي دشمنان تشيّع با بزارهاي مختلف و متعدّد رسانه‌اي، خاطرنشان کردند: شيعيان لازم است بنيه اعتقادي خود را با مطالعه و تحقيق، تقويت کنند تا شبهات روزافزوني که عليه تشيّع ايجاد مي‌گردد، تأثيري در مباني اعتقادي آنان نداشته باشد. همچنين با مراعات تقواي الهي، زمينه ظهور حضرت وليّ‌عصر«ارواحنا فداه» را فراهم کنند تا انشاءالله در زمان ظهور آن حضرت، جزو کارگردان‌هاي حکومت جهاني آن حضرت باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha