دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

حجت الاسلام و المسلمین مجید تندر گفت: استقلال مالی حوزه‌های علمیه یکی از ضرورت‌هایی است که می‌طلبد شیب تحول حوزه نسبت به آن تند باشد.

مدیر حوزه علمیه سمنان در گفت‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: در صورت احیای موقوفات حوزه، قطعا خود حوزه می تواند نسبت به زیرساخت ها اقدام لازم را انجام دهد، البته این وظیفه دولت اسلامی است از مراکز علمی حمایت کند و بسترها و زیرساخت های آنان را آماده نماید.

حجت الاسلام والمسملین تندر افزود: حوزه‌های علمیه همواره حاکمیت استقلال مالی داشته و بر این اساس توانسته به رسالت اصلی خود که همانا ترویج مکتب شیعه و معارف اهل بیت(ع) است بپردازند.

وی ادامه داد: اگر حوزه‌های علمیه استقلال خود را از دست بدهد و تحت الشعاع سیاست های دولت قرار گیرد، قطعاً نمی‌تواند آن‌گونه که باید در جهت رسالت واقعی خود اقدام نماید.

مدیر حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه این مساله تعارف‌بردار نیست، اظهار داشت: اگر غفلت بکنیم و یک مقداری در راستای تحول در حوزه با موضوع استقلال کوتاهی کنیم، دیری نخواهد بود که از رسالت واقعی حوزه که تبیین معارف است دور شویم.

وی با اشاره به اقدامات آیت‌الله مقتدایی در زمینه اجرای منویات مقام معظم رهبری در باب تحول، اظهار داشت: با مدیریت ایشان تحول به دو بخش شکل و محتوا تقسیم گردید و در راستای اجرای آن برنامه ریزی ها صورت گرفت.

مدیر حوزه علمیه سمنان افزود: تحول در شکل همان ساختار و سازمان حوزه است که با تاسیس مدیریت های استانی بخوبی تحول در این امر نمایان شد.

حجت الاسلام و المسلمین تندر با اشاره به تحول در محتوا اظهار داشت: در این خصوص نیز اقدامات در حال انجام است که منجر به تغییر متون آموزشی و کاربردی تر شدن معلومات خواهد شد.

وی افزود: در باب تحول در محتوا باید موضوع‌بندی صورت گیرد و با یک زمان بندی مشخص در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

مدیر حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه ایجاد مدیریت استانی و همچنین شورای مدیریت موجبات تقویت روابط میان علمای بلاد را فراهم ساخته است، اظهار داشت: هر ماه یک جلسه با اعضای شورای مدیریت استانی برگزار می شود و همین امر موجبات رشد و تعالی حوزه علمیه استان را فراهم آورده است.

وی به اختصاص بودجه‌ها و تلاش در جهت اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، المپیادهای علمی و همایش‌ها و برنامه های گوناگون در مناسبت‌های مختلف و هم‌اندیشی‌های مدیران از جمله اقدامات پس از استقرار مدیریت استانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تندر گفت: تشکیل کمیته عمران، مجمع اساتید، مجمع طلاب و انجمن های علمی از جمله طرح هایی است که در سمنان پیگیری و در حال اجرایی شدن است و بعضی از این طرح‌ها به مرکز مدیریت و حتی شورای عالی ارائه شده است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha