سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 255503
۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۴

رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) دانمارک با اشاره به برگزاری مراسم مختلف در ایام ماه مبارک رمضان گفت: ارائه برنامه ها به دو زبان فارسی و عربی موجب افزایش میزان استقبال از مسلمانان شد.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی در گفتگو با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، اظهار داشت:مراسم شب های احیا به دو زبان فارسی و عربی احیا برگزار می گردید و به همین دلیل مرکز اسلامی سه هزار متری امام علی (ع) جای یک متر هم برای نشستن نبود.

وی با بیان اینکه اکثر افراد نسل جوان شیعه بودند، اظهار داشت: به واسطه اینکه افق اینجا برای افطار ساعت ده و نیم شب است مجبور شدیم برای فارسی زبانان پیش از افطار برنامه داشته باشیم و پس از افطار نیز برای عرب زبانان.

امام جمعه شیعیان دانمارک با اشاره به حضور بیش از 500 نفر در برنامه ها اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی بسیار بحث های خوبی به زبان عربی داشتند.

وی به برنامه های قرآنی مرکز اشاره کرد و گفت: قرائت روزانه یک جز قرآن از ساعت شش ( صبح یا عصر) شروع می شد و تا ساعت هفت و نیم (صبح یا عصر) به صورت حضوری در مرکز برگزار می شد که در این برنامه نیز جوانان دختر و پسر با شور و شوق بسیار شرکت می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین خادمی با اشاره به حضور بیش از یکهزار نفری مسلمانان در نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه ای که در مرکز اسلامی انجام می شود در سطح اروپا در ردیف اول است.

وی افزود: یکی از ویژگی های خاص در ایام ماه مبارک رمضان توانایی پذیرایی به صورت افطاری در کل این ایام  و همچنین سحری در شب های قدر از همه شیعیانی که حضور می یافتند ، بود و همین امر موجب اخوت بسیاری میان شیعیان دانمارک شده بود.

رییس مرکز اسلامی امام علی دانمارک اظهار داشت: پس از نماز ظهر و عصر نیز پاسخ به سوالات و احکام توسط آقای طبسی به دو زبان اجرا می شد.

* 21 ساعت روزه داری در دانمارک

وی با بیان اینکه مسلمانان دانمارکی بیش از 21 ساعت روزه داری می کردند، اظهار داشت: با وجود اینکه میزان ساعت روزه داری به نسبت دیگر جاها بسیار زیاد بود، خیلی از دوستان را می شناسم که دو ماه پیش از شروع ماه مبارک رمضان یعنی در ماه های رجب و شعبان به واسطه استحبابش روزه داری را آغاز نموده و یا کسانی بودند که در انجام فریضه نماز کاهلی می کردند، اما در ماه مبارک رمضان با جدیت و اشتیاق روزه ها را گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha