سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

نشست كودك و تربيت اسلامى از نگاه شهيد دكتر باهنر با حضور چهرهای علمی، فرهنگی و آموزشی در تونس برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، این نشست با سخنرانى خانم  فاطمه البنا، استاد فلسفه مدارس تونس و فعال در حوزه هاى فرهنگى و اجتماعى و شيخ سفيان شقيم امام جمعه منطقه رادس در تونس برگزار گردید.

شيخ سفيان شقيم، امام جمعه منطقه رادس در تونس در این نشست به يكى از مهمترين موضوعات فراموش شده امروز جامعه بشرى يعنى تعليم و تربيت و اهتمام والدين به كودك اشاره کرد و گفت:  اسلام توجه ویژه ای به این امر دارد.

وی با تبیین مبانى تربيتى در آموزه های اسلامی و با قرائت تعدادى از آيات قرآن كريم و روايات منقول از پيامبر(ص) و ائمه اطهار عليهم السلام، تربيت را از اركان اساسى بندگى خالق ذكر كرد و شهيد باهنر و ديگر بزرگان عرصه تعليم و تربيت را كه دراين زمينه قلم زده اند و خود را وقف بشريت نموده اند به عنوان انسان هائى متفاوت و خداجو معرفى كرد و نام و ياد شهدا را گرامى  شمرد.

خانم فاطمه البنا هم دراين ميزگرد با اشاره به اسامى بعضى از كتب شهيد باهنر و تجليل از مقام تربيتى و معنوى و علمى ايشان, نگاه دقيق وى را در موضوع تربيت كودك وجه تمايز و اصلى با ديگر متفكران حوزه تعليم و تربيت اسلامى دانست و گفت: شهيد باهنر براى تربيت كودك مسلمان قبل از انقلاب اسلامى و در زمانى كه شاه و خفقان مطلق در ايران بود قلم به دست گرفت و در كتب درسى با دقتى ستودنى مبانى زير بنائى تربيتى در اسلام را بويژه در حوزه خدا شناسى كه هدف خلقت است به شيوه اى آسان وهمه فهم ارائه نمود.

وی، غرب را جبهه مقابل اسلام در اصول تربيتى معرفى كرد و با طرح اين پرسش كه هدف از خلقت چيست؟ گفت: غرب انسان را به شيطان و اسلام انسان را به خداوند فرا مى خواند و اين دو ديدگاه متضاد هرگز نمى توانند انسانى با ثبات را تحويل جامعه بشرى دهند و براى همين است كه وظيفه اساتيد تعليم و تربيت اسلامى بسيارسخت است و بايد با انسجام بيشترى در اين مسير كه نجات بشريت را تهديد مى كند گام بردارند.

اين استاد فلسفه گفت: شهيد باهنر قبل از تربيت ديگران خود را تزكيه كرده بود.

وى، تشكيل انجمن جهانى تعليم و تربيت اسلامى را پيشنهاد نمود و دليل انحطاط غرب را ترويج فرهنگ مبتذل و شيطانى ذكر كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha