چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

اولین نشست از سلسله مباحث نقد عقاید وهابیت با حضور اساتید و طلاب در مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش سرویس استان‏های مرکز خبر حوزه، حجت‏الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی در این نشست با اشاره به لزوم شناخت افکار و نحوه اشاعه تفکرات فرقه‏های انحرافی، گفت: جریان قادیانیه یا به اصطلاح مکتب قادیانیه از جمله فرقه‌های انحرافی است که منجی و مهدی موعود(عج) بودن، خاتم بودن و حلول برخی از قدرت‏های الهی از ادعاهای رهبر این جریان می‏باشد.

عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری، افزود: جریان بهائیت بیشتر فارسی زبانان را مخاطب خود قرار داده و خاستگاه اصلی آن رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: در باب فرق و مذاهب انحرافی آنچه بیش از دیگران در ترویج و تبلیغ آموزه‏های خود تلاش و اصرار می‏ورزد، فرقه وهابیت است که سومین جریان انحرافی می‏باشد در حال حاضر فعالیت رسانه‏ای شش کانال فارسی زبان در بسط عقاید سلفی‏گری و وهابیت از جمله بخشی از راه‏های تبلیغی این فرقه می‏باشد.

حجت‏الاسلام علیزاده موسوی تصریح کرد: سیاست تبلیغی وهابیت علیه تشیع «شبهه‏افکنی» است و آنها با استفاده از این ابزار به گسترش شبهات بین شیعه اقدام کرده و با به چالش کشیدن آرا و افکار تشیع درصدد ضربه زدن به این مکتب ناب و الهی هستند.

وی افزود: شروع سیر مطالعات تخصصی روی جریانات انحرافی برای طلاب ضروری است و کتب تبارشناسی وهابیت، توحید و شرک، پاسخ به شبهات وهابیت و پدیده وهابی‏گری در پاسخ‏گویی به شبهات مطروحه از طرف وهابیت منابع خوبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha