جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
کد خبر: 258531
۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۸

آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم خواستار پرهیز از به آتش کشیدن بحرین به اتهام طایفه گری شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، رهبر شیعیان بحرین افزود: هرکس که ذره ای عقل داشته باشد، ذره ای دین داشته باشد، ذره ای وجدان داشته باشد، ذره ای انسانیت داشته باشد، ذره ای غیرت داشته باشد و ذره ای حیا داشته باشد، وطن و هموطنان و سرمایه های وطن و حال و آینده آن را به آتش نمی­کشد.

وی تاکید کرد: تمام اینها با فتنه طایفه گری سوزانده می­شود، فتنه ای که عقل و دین و وجدان در آن نقشی ندارد و چیزی جلودار آن نیست و از هر مانعی عبور می­کند.

آیت الله عیسی قاسم گفت: هرکسی که می­کوشد فتنه طایفه گری را روشن کند، در صدد روشن کردن آتش فراگیری است تا بتواند از طریق آن بر اوضاع مسلط شود و دراین راه از کشته شدن مردم و از بین رفتن اموال و اراضی مردم ابایی ندارد.

وی اظهار داشت: جنایت کثیف سیاست در حق وطن و شهروندان این است که  به ایجاد عمدی فتنه طایفه ای اقدام کرده؛ این کار نوعی فرافکنی و پایمال کردن دین و ارزشهای انسانی و شکستن تمام حریم ها است.

رهبر شیعیان بحرین خاطر نشان کرد: برخی ها می­خواهند وطن را به آتش بکشند، ای شیعیان و اهل سنت! برخی می­خواهند شما را به جان هم بیندازند تا خون همدیگر را بریزید و وارد جنگی همه جانبه بشوید که هیچ مال و آبرو و خونی در امان نباشد و هیچ حریمی در آن محترم نباشد و احترام تاریخ و برادری و دین و اخلاق رعایت نشود.

وی همچنین درباره اعتراضات مردمی نسیت به حکومت آل خلیفه گفت: راه چاره ای نیست مگر پاسخگویی به خواسته های مردم و تحقیق خواسته های منصفانه آنها. این راهی است که بازگشت از آن غیر ممکن است و تخطی از آن ضررهای زیاد و سنگینی برای وطن دارد.

وی تاکید کرد: خواسته مردم راه حل های سطحی و ظاهری نیست که بعد از آن دوباره مردان و زنان آزاده به زندان بروند و خیابان ها از خون مردم رنگین شود و انسجام ملی از بین برود و مردم از زندگی مرفه محروم باشند و لشکر کشی بشود و خواب از چشم مردم ربوده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha