سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

حضرت آيت‌الله علوی گرگانی تجهیز و توسعه اماکن متبرکه را ضروری دانستند و گفتند: نباید نسبت به تجهیز و توسعه اماکن متبرکه غافل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له امروز در دیدار با مسئول اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان، تعمیر و آبادسازی اماکن مقدسه و متبرکه را مورد توجه قرار دادند و اظهار داشتند: این امر باید به صورت جدی دنبال شود که در این عرصه،‌ فرهنگ‌سازی نقش گسترده‌ای دارد.

ایشان ضمن تقدیر از اجرای طرح بزرگ «میقات‌الرضا(ع)» توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان، از مسئولان خواستند بیش از پیش، به  عمران و  آبادانی امام زاده‌ها و بقاع متبرکه‌ در مسیر کاروان‌های زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) اهتمام داشته باشند.

حضرت آيت‌الله  علوی گرگانی با بیان این که در نظام اسلامی، رسیدگی به امور اماکن متبرکه  باید در اولویت قرار گیرد، ادامه دادند: امام زاده‌ها، متعلق به همه  مردم است، بنابراین، دولت و مسئولان باید وسایل و امکانات لازم را در این اماکن  فراهم کنند.

معظم‌له با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری و در نتیجه بدهکار شدن مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و...، افزودند:‌ اگر این هزینه‌ها از این اماکن عام‌المنفعه برداشته شود، می‌توان بخشی از هزینه‌ها را صرف امور فرهنگی و فراهم کردن خدمات رفاهی به زائران نمود.

حضرت آيت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: اگر بقاع متبرکه و امام‌زاده‌ها به خوبی آباد و احیا شوند، مردم بیشتر در این اماکن حضور می‌یابند  که فرصتی گسترده در اختیار ما قرار می‌دهد که می‌توان برای نشر تعالیم اسلامی از آن بهره‌برد.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، گزارشی از فعالیت‌های این اداره در راستای ساماندهی  اماکن و بقاع متبرکه ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha