چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

معاون فرهنگی اداره زندان‌های استان قم از حضور بیش از 40 روحانی و طلبه در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در زندان‌های قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌حجت‌الاسلام صفایی، امروز در نشست مدیر و معاونان اداره کل زندان‌های قم با اصحاب رسانه در بیان فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت زندانیان است و در این راستا، برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی و ترویج نماز در میان زندانیان اظهار داشت: در قم، بر اساس تعامل و  همکاری اداره زندان‌ها با حوزه‌های علمیه، اعزام مبلغ برای برگزاری نماز جماعت  و فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره زندان‌های قم با اشاره به حضور بیش از 40 روحانی و طلبه در غالب مشاور و مبلغ در زندان‌های قم اظهار داشت: مبلغانی که در این عرصه حضور دارند، علاوه بر اقامه نماز جماعت در زندان، روزانه 4 تا 5 ساعت در دو نوبت صبح و عصر در محل حضور می‌یابند و عهده‌دار مشاوره و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌باشند.

وی با اشاره به محیط متفاوت تبلیغی در زندان‌ها، اظهار داشت:‌ مبلغانی که برای زندان‌ها اعزام می‌شوند،‌ با توجه به محیط متفاوت تبلیغی در زندان‌ها، در دفتر پژوهشگاه اسلامی که زیر نظر سازمان زندان‌ها است،‌ تشکیل پرونده می‌دهند و آموزش‌های لازم را می‌گذرانند. اداره زندان‌های قم نیز جلسات توجیهی را برای مبلغان برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام صفایی ‌ آموزش احکام، عقاید، اندیشه‌های اخلاقی، ‌نهج‌البلاغه،‌ اصول دین، برگزاری آیین‌های مذهبی در مناسب‌های مختلف، برگزاری مسابقات کتابخوانی، همکاری با بیوت مراجع تقلید، اقامه نماز جماعت،‌اعزام زندانیان به مسجد مقدس جمکران و نماز جمعه و نهضت سوادآموزی را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های قم برشمرد.

 وی با اشاره به نقش روان‌درمانی که متشکل از رهنمودهای کارشناسان و روانشناسان حوزوی و دانشگاهی می‌باشد، گفت:‌ این شیوه از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که تأثیرات ارزشمندی بر جای گذاشته است که بازگشت زندانیان پس از آزادی به زندان، 2درصد کاهش یافته است.

معاون فرهنگی اداره زندان‌های قم گفت: زندانیان هنرمند، بافت قالی ابریشمی قرآن کریم را آغاز کرده‌اند که امید است در آینده تمام صفحات آن کامل شود.

خاطرنشان می‌شود در این نشست محمد قطبی، مدیر اداره کل زندان‌های قم و دیگر معاونان، گزارشی از دیگر فعالیت‌های اجرا شده و برنامه‌های آتی ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha