سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: آنکه می‌تواند عهده‌دار این مسئولیت باشد، فقیهی است که به علم امامت و معارف الهی دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، در مراسم ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از معصومین(ع) گفت: کسانی که در مسیر ولایت استقامت دارند، به علم امامان دست می‌یابند.

وی با بیان این که درجات ایمان به اندازه درجات تحمل علم امامان (ع) است، افزود: حقیقت ایمان را کسانی درک می‌کنند که به علم امامان(علیهم‌السلام) دست یابند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند، کسانی که دنبال ما می‌آینده و معارف ما را می‌آموزند، با کسانی که به دنبال دیگران می‌روند، یکی نیستند؛ آنان که به دنبال ما می‌آیند، به چشمه‌های زلال علم دست می‌یابند.

وی با بیان این که شیطان با چیزی غیر از معرفت ائمه(علیهم‌السلام) مقابله نمی‌کند، ادامه داد: شیطان تمام تلاش خود را می‌کند که انسان به معرفت اهل بیت(علیهم‌السلام) دست نیابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری مؤمنان فقیه را بهترین شیعیان معرفی کرد و گفت:  فقیهان حامل  ولایت هستند و در غیبت کبری  جامعه شیعیان را حفظ و صیانت کردند. آنان بودند که رهبری جامعه شیعه را عهده‌دار بودند.

وی افزود:‌ تنها با علم اصطلاح نمی‌توان به علم الهی دست یافت؛ فقهای حقیقی کسانی هستند که خداوند قلوبشان را امتحان کرده و آنها را حامل علم امامان (ع)  قرار داده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر این که رهبری جامعه تنها در دست این فقیهان است، ادامه داد:‌ فیلسوف و عارف نمی‌تواند رهبری جامعه را عهده‌دار باشد، آنکه می‌تواند عهده‌دار این مسئولیت باشد، فقیه حقیقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه به شخصیت مرحوم آیت‌الله جواد تبریزی اشاره کرد و گفت:‌ این عالم فقید جزو این گونه فقیهان بود که فقهای زیادی را نیز تربیت کرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: ایشان حامل حقیقت ایمان و معرفت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود که این معارف را در میان مردم ترویج می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha