شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
کد خبر: 296425
۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰

احیاء کارکردهای مساجد در ابعاد مختلف مسئولیت مهمی است که برعهده نسل امروز گذاشته شده است.

امام جمعه رودبار در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام، اظهار داشت: هدف اسلام از ساخت بنای مسجد ایجاد مکانی برای عبادت و پرستش خالصانه خداوند است. 

حجت‌الاسلام بابایی با بیان این‌که عمده آموزش های دینی، اجتماعی و تربیتی در جامعه اسلامی از درون مساجد نشأت گرفته است، افزود: بی تردید اساس عبادت و سجده به خداوند برای پرورش روح و روان انسان تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.

این استاد حوزه با بیان این‌که با نگاهی به تاریخ اسلام متوجه می شویم که تا چند قرن متمادی در کشورهای اسلامی با وجود مساجد، نیازی به تاسیس و راه اندازی مدارس نبوده، اضافه کرد:در حقیقت در این دوره های نسبتا طولانی تمام آموزش ها اعم از مسائل دینی، اجتماعی و خانوادگی در مساجد ارائه می شده است.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: دشمنان از مدت ها پیش و تا زمان کنونی تمام تلاش خود را برای دور کردن مساجد از نقش و جایگاه اولیه خود در اسلام انجام داده اندکه این امر نشان می دهد که منافع آنها از نقش آفرینی فعال مساجد در عرصه های سیاسی و اجتماعی به شدت در معرض خطر قرار می گیرد.

امام جمعه روبار با اشاره به این‌که احیاء کارکردهای مساجد در ابعاد مختلف مسئولیت مهمی است که برعهده نسل امروز گذاشته شده است، گفت: آبادانی مساجد با حضور مردم و بهره گرفتن آنان از معارف دین رقم می خورد و نباید تنها به زیبا سازی و مرمت ظاهری مساجد اکتفا کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha