دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه مردم در انقلاب اسلامی، ابراز داشتند: انقلاب اسلامی ایران به همت مردم به پیروزی رسید و امام(ره) تاکید فراوانی بر خدمت مطلوب به آنان داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و معاونان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که انسان در این دنیا به حال خود رها نشده و در برابر پروردگار مسئولیت دارد، تصریح کردند: هر انسانی سه نوع مسئولیت دارد؛ هر فردی وظیفه دارد خودسازی کند، چون انسان ها که به این دنیا گام می گذارند ناقص هستند و این دنیا جای تکامل و خودسازی است.

معظم له ادامه دادند: علم و عقل با هم فرق دارد؛ علم یعنی دانستن که انسان از استاد و کتاب فرا می گیرد، هر عالمی عاقل نیست و عقل یعنی قدرت تشخیص حق از باطل و صحیح ازناصحیح که مقام معظم رهبری از آن بعنوان بصیرت یاد می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، مسئولیت در برابر اجتماع را دیگر مسئولیت انسان دانستند و گفتند: واجبات کفایی، اساس اسلام است که قرآن و اسلام از مردم خواسته اند به آن ها عمل کنند، اما برخی مردم به این مساله توجه نمی کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که ساختن جامعه کار یک نفر نیست، اظهار داشتند: ما باید دست به دست هم دهیم و جامعه ای بسازیم که با کارهای نیک و امر به معروف و نهی از منکر مساعد باشد.

ایشان با اشاره به این که باید خود مردم، حکومت را بسازند تا بستری برای پیشرفت قدرت، عزت و عظمت باشد، افزودند: روزی که مردم قیام و حرکت کردند توانستند این کار را انجام دهند و تاریخ شاهد بزرگی بر این مساله است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت ساختن فرهنگ جامعه تاکید کردند و ابراز داشتند: ما قرن ها زیر سیطره استعمار بودیم و اروپا و آمریکا فرهنگ و اقتصاد ما را می ساختند؛ امروز رهبر معظم انقلاب اصرار دارند که باید علوم انسانی را از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) بگیریم.

سه رکن اساسی انقلاب اسلامی

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی، گفتند: رکن اول انقلاب، اسلام است و حضرت امام(ره) اسلام را به متن زندگی مردم آوردند.

معظم له، ولایت فقیه را از دیگر ارکان انقلاب اسلامی دانسته و اظهار داشتند: ولایت فقیه رکن مهم انقلاب اسلامی است؛ در زمان غیبت امام معصوم(ع)، باید یک نفر فقیه اسلام شناس، مدبر و شجاع در رأس حکومت اسلامی باشد.

ایشان با تاکید بر جایگاه مردم در انقلاب اسلامی، ابراز داشتند: انقلاب اسلامی ایران به دست مردم به پیروزی رسید و امام(ره) تاکید فراوانی بر خدمت به آنان داشتند.

معظم له تصریح کردند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان سعی کردند اسلام و مسلمانان را منزوی کنند و کشورهای مسلمان را زیر سیطره خود بگیرند.

استکبار نباید بر ما مسلط شود

این مرجع تقلید خطاب به مسئولان مرکز پژوهش های مجلس  خاطرنشان کردند: کار شما بسیار حساس است، چون در موضع ساختن اجتماع هستید و طرح و ایده دادن کار آسانی نیست و نیازمند مطالعات همه جانبه است.

ایشان تاکید کردند: برای ما گران است که استکبار بتواند ما را تحریم کند، این بدان معناست که استکبار نقش زیادی در سلطه گری دارد و ما باید آن قدر قدرت پیدا کنیم که کسی جرأت نکند بر ما مسلط شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha