جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024

چگونه می‌توان برعده‌ای قبر صحابه پیامبر(ص) را نبش کرده و جنازه را نیز می‌دزدند، نام مسلمان گذاشت؟ آنها از صهیونیست ها که دشمن مسلمان هستند، به مراتب بد‌ترند.

تورسون بای باقر اوغلو، نماینده پارلمان قرقیزستان، در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) در قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرهنگ غنی ایران و اشتراکات میان این کشور و قرقیزستانّ به تخریب قبر حجر بن عدی، صحابه جلیل القدر پیامبر(ص) در سوریه اشاره کرد و گفت: چگونه می توان برعده‌ای قبر صحابه پیامبر(ص) را نبش کرده و جنازه را نیز می‌دزدند، نام مسلمان گذاشت؟ آنها از صهیونیست ها که دشمن مسلمان هستند، به مراتب بد‌ترند.

وی با تأکید بر این عذاب سختی در انتظار اهانت کنندگان می باشد، ادامه داد: افرادی که به نام اسلام این گونه جنایات را انجام می‌دهند؛ مزدورانی هستند که دستورات دشمنان را اجرا می‌کنند و پندار آنها بر این که می‌توانند با چنین اقداماتی به پیکره اسلام ضربه بزنند، اشتباه و نشدنی است.

عضو پارلمان قرقیزستان با اشاره به لزوم واکنش به موقع علما، ائمه جمعه و جماعات کشورهای اسلامی نسبت به این گونه اقدامات وحشیانه، تاکید کرد: علما باید در مساجد و نمازهای جمعه، این اقدام را شدیدا محکوم کنند و از مجامع بین المللی بخواهند که با مجازات این مجرمان، جلوی این اقدامات گرفته شود.

باقر اوغلو همچنین با تقدیر از مقاومت ملت ایران در برابر دنیای استکبار، ابراز داشت: ملت ایران باید در برابر استکبار جهانی راه خود را ادامه داده و نسبت به مشکلات به وجود آمده صبر پیشه کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانانی در سراسر جهان هستند که اگر استکبار بخواهد به ایران به عنوان سرزمین علوم قرآنی و دینی تعرضی داشته باشد، ساکت نمی‌نشینند.

عضو پارلمان قرقیزستان یادآور شد: ایران و قرقیزستان اشتراکات فرهنگی فراوانی دارند که وجود واژه‌های فارسی در این کشور گواه این مسئله است؛ بنابراین باید مناسبات این دو کشور توسعه یابد.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی در کشورها، به ویژه، کشورهای آسیایی، ادامه داد: کشورهای غربی با توجه به سابقه تمدنی کمی که دارند، نباید برای کشورهایی که دارای فرهنگی غنی اسلامی هستند، سبک زندگی ارائه کنند

باقر اوغلو در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به غنای کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره)، گفت: چنین کتابخانه‌ای را با این کیفیت در هیچ‌ کشور اسلامی ندیده‌ام؛ امید است این کتابخانه برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند.

عضو پارلمان قرقیزستان با بیان این که این کتابخانه نشان دهنده فرهنگ غنی ایران است،‌ افزود: وجود چنین مؤسساتی که پیوندی میان نسل امروز و گذشته برقرار می‌کنند امری لازم است که متأسفانه در مجامع اسلامی این مسئله آن گونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha