چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 312182
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

دومین همایش از سلسله همایش های فقه حکومتی با موضوع"اقتصاد و حکومت"، با حضور آیت‌الله مصباح یزدی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی در این همایش که امروز در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به الزامات مسئله فقه حکومتی، به تشریح ویژگی‌های مرتبط با استخراج و استنباط احکام در این رابطه با استفاده از متون دینی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی عباسی، دبیر علمی همایش فقه حکومتی دومین سخنران این مراسم بود که در سخنانی با اشاره به جایگاه فقه حکومتی و ترسیم تمدن اسلامی مباحث اصلی فقه حکومتی را یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه کشور دانست.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رضوی، دبیر گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) سخنران دیگر این همایش بود که در سخنانی با اشاره به رویکرد دومین همایش فقه حکومتی گفت: دومین همایش فقه حکومتی با رویکرد اقتصاد اسلامی برگزار می‌شود که در این همایش سعی شده است تا حدامکان نظرات علما و فضلای حوزه در راستای تدوین مبانی نظری و عملی در حوزه اقتصاد اسلامی اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی، رییس مرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان دیگر سخنرانان این همایش با اشاره به فعالیت‌های موسسه امام خمینی(ره) در عرصه فقه و اصول، به تشریح فعالیت‌های علمی در موسسه پرداخت.

برپایه این گزارش، در این همایش همچنین شش مقاله علمی قرائت شد  و در پایان از مقالات برتر با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha