سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از آمادگی پذیرایی به بیش از 200 میلیون زائر و مجاور در ماه مبارک رمضان در اماکن مبترکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائرین ، در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه های این معاونت در ماه رمضان پرداخت و گفت:برنامه ریزی  در خصوص تشرف هئیات مذهبی در سالروز شهادت حضرت علی (ع)، نقاره زنی ویژه سحرهای ماه مبارک و برگزاری مراسم جشن و سرور به مناسبت امام حسن (ع) و پذیرایی از زائران برنامه ریزی ویژه ای شده است.

وی در ادامه به طرح اکرام رضوی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: امسال روزانه 12000 نفر روزه دار جهت صرف افطار به حرم مطهر دعوت خواهند شد. در ایام ماه مبارک رمضان 50 اکیپ  از خدمه و خدمتگزاران افتخاری مسئولیت توزیع دعوت نامه ضیافت طرح اکرام رضوی در مساجد سطح شهر  را پذیرفنه اند .

ممتار ادامه داد:   طی ماه مبارک رمضان 360000 نفر روزه دار بر سر سفره حضرت رضا (ع) مهمان می گردند که روزانه بالغ بر 500نفر خدمتگزار مسئولیت آماده سازی ، طبخ و پذیرایی از مهمانان را با 6000نفر ساعت کار روزانه عهده دار هستند.

وی در ادامه به فعالیت های پیش بینی شده جهت شب های قدر اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی 2میلیون تشرف در شب 21ماه مبارک رمضان شده است و این معاونت آمادگی دارد با حضور بیش  از 20000 نفر نیروی خدمه ، خدمتگزار و کارمند  جهت ارائه خدمات به زائرین خدمت کند.

 ممتاز در این باره ادامه داد: توزیع و جمع آوری بیش از 600000 جلد کتب ادعیه و قرآن با بیش از 16 پایگاه مستقر شده و غبارویی ویژه اماکن متبرکه قبل ، حین و پس از مراسم شب های قدر از دیگر برنامه های  معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین در شب های قدر می باشد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی به آمادگی این معاونت در جهت برگزاری روز جهانی قدس و حضور در کنار مردم اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت حدود 10هزار نفر از خادمان ، خدمتگزاران، و کارکنان در مراسم راهیپیمایی روز جهانی قدس و حرکت از دبیرستان فردوسی به همراه پرچم های مخصوص به سمت حرم مطهر همگام با سایر راهپیمایان و کنترل  و ورود و خروج راهیپیمایان و گلاب پاشی و عود سوزی و تأمین مهرم نماز جمعه از  برنامه های این معاونت در روز جهانی قدس خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به  برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: حضور بیش از 10000 نفر از خدمه و خدمتگزاران جهت خوش آمد گویی و تکریم زائرین ، تأمین مهر و نایلون  مخصوص کفش و مفروش نمودن کلیه صحن ها، بست ها و دروبرگردان های حرم مطهر رضوی از  برنامه های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین در ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha