چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تسلط و تدبر طلاب حوزه علمیه به قرآن کریم ، جامعه اسلامی را به سمت اخلاق و تحقق سبک زندگی قرآنی خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون جایگاه حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر قرآن در حوزه‌های علمیه  با رویکرد تحولی جدید مطرح می شود؛ امروز تأسیس مراکز قرآنی در  خود مدارس حوزه‌های علمیه،  موسسات وابسته به حوزه ها علمیه باعث رونق در عرصه قرآنی شده است

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم  در حوزه سطح موفقی از قرآن را رقم بزنیم، آینده قرآنی کشور تضمین خواهد شد، هر چه سرمایه گذاری در بخش حوزوی صورت پذیرد سود خواهیم  برد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که حوزه‌های علمیه  در بخش قرآنی،  در سال‌های گذشته  رشد خوبی داشته، افزود: اگر این رشد مستمر و  دائمی باشد می توانیم به نقطه مطلوب برسیم .

وی در این باره ادامه داد: نقطه مطلوب تسلط طلاب  در سطح یک تحصیلی ، به  کل مفاهیم  زیبا خوانی قرآن، تدبر قرآن و تفسیر مختصر کل قرآن و مهارت های لازم برای انتقال و تمرین قرآن است  که این سطح ایده‌آل  در مدارس علمیه اجرا می‌شود.

مسئول شورای توسعه قرآنی کشور  تحقق معارف قرآنی را در حوزه های علمیه مؤثر ارزیابی کرد و افزود: تسلط و تدبر طلاب حوزه علمیه به قرآن کریم ، جامعه اسلامی را به سمت اخلاق و تحقق سبک زندگی قرآنی خواهد برد.

  وی  در ادامه در پاسخ به این سوال  که وضعیت حوزه علمیه خراسان در بخش قرآنی به چه شکل است ، گفت: خراسان یکی از حوزه‌های علمیه پیشرو در کشور  می‌باشد که  با وجود رشته های تخصصی متعدد، متنوع و اساتید برجسته  بی نظیر سابقه طولانی  در عرصه تفسیر قرآن  دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اظهار داشت: مدیریت خوب حوزه علمیه خراسان رضوی مسیر درستی را طی کرده که در آینده می تواند با تحولات بیشتری مواجه بشود.

وی در آخر یادآورشد:  اگر با برنامه‌ریزی دقیق و جدی، باشد و رشته‌های جدید تری  ایجاد شود، اهتمام  به قرآن نیز بیشتر می شود، آینده بهتری خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha