چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بر استخراج گوهرهای قرآنی و حدیثی مورد نیاز جامعه امروز از سوی محققان و پژوهشگران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد محمدی ری شهری، شب گذشته در مراسم افتتاح پژوهشگاه قرآن و حدیث، تقارن این مراسم با ماه رمضان را مبارک دانسته و گفت: یکی از نکاتی که اهل مراقبت توجه دارند، ارزیابی بهره گیری از این ضیافت الهی است.

وی با تاکید بر این که باید از خود بپرسیم روزه داری در ماه مبارک رمضان چه اندازه بر ما اثر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان احساس کنیم تقرب ما به خداوند بیشتر شده است نشان از تاثیرگذاری روزه دارد و در غیر این صورت باید تجدید نظری بر خود داشته باشیم.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان این که یکی از برکات روزه ماه مبارک رمضان، نورانی شدن دلهاست، تصریح کرد: خدمت گزاران عرصه قرآن وحدیث بیش از دیگران نیاز به نورانیت دارند.

وی با تاکید بر این که تنها مقدمه علمی و معرفتی رسمی کافی نیست که یک پژوهشگر، از قرآن و حدیث گوهرهایی که مورد نیاز جامعه امروز است را استخراج کند، ابراز داشت: اگر کسی قلبش از نورانیت الهی خالی باشد، نمی تواند محقق توانمندی برای قرآن و حدیث باشد.

رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با اشاره به این که حکمت، حاصل روزه واقعی است، تصریح کرد: حکمت همان چیزی است که محقق باید دارا باشد تا بتواند گهرهای قرآن و حدیث را استخراج کند.

آیت الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه حکمت، انسان را از لذت گرایی و امور فانی دور می کند، خاطرنشان کرد: قلب انسان در اوج حکمت آماده می شود تا با معارف حدیثی، برای جهانی کردن اسلام انس بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با افتتاح رسمی پژوهشگاه قرآن و حدیث، گام دیگری به اهداف بلند موسسه دارالحدیث نزدیک شدیم.

انتهای پیام/     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha