چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

معاون فرهنگی ونشر معارف آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از تربیت بیش از 200 حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی در همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی و  شورای اساتید جلسات قرآن استان قم که شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، حرکت نهادهای فعال در عرصه قرآنی استان را بر اساس برنامه‌ریزی تعیین شده و منسجم ضروری عنوان کرد.

معاون فرهنگی و نشر معارف آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با مهم دانستن برنامه‌ریزی در فعالیت‌های قرآنی، گفت: در این عرصه شورای گسترش توسعه فعالیت‌های معارف قرآنی وارد عمل شده و چشم‌ندازی را در این عرصه تعریف کنند.

وی با مهم دانستن تعیین شرح وظایف در فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب درباره تربیت حافظان قرآن کریم سهم استان قم 100 تا 120 هزار نفر است که در عین کارهای گسترده انجام شده در این عرصه،  هنوز یک صدم از مطالبه مقام معظم رهبری رهبری محقق نشده است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: تکثر مراکز قرآنی مهم و لازم است، اما این تکثر نیازمند رهبری و هدایت است،‌ شورای گسترش توسعه فعالیت‌های معارف قرآنی باید فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی در این مراکز را رصد و آنها را بر اساس چشم‌انداز موجود،‌ هدایت کند.

وی همچنین به فعالیت‌های قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه اشاره کرد و افزود: در مدت فعالیت کوتاه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)، 15 هزار نفر در رشته‌های مختلف قرآنی حفظ، قرائت،‌ تجوید، صوت و لحن، ترجمه و مفاهیم و علوم حدیثی تربیت شده‌اند.

معاون فرهنگی و نشر معارف آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درباره فعالیت‌های این مرکز در عرصه تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: تا کنون بیش از 200 نفر در حرم مطهر حضرت معصومه حافظ کل قرآن شدند که این کار درعین چشم‌گیر بودند، تا رسیدن به مطالبه رهبری راه بلندی در پیش رو است.

وی با بیان این که آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عرصه‌ای برای نمایش فعالیت‌های قرآنی مراکز دیگر قرآنی است، ابراز داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در بخش بانوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha