دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
کد خبر: 319414
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

آيت الله اراكي، دبير‌كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، با سيد حسن نصرالله، دبير‌كل حزب الله لبنان ديدار و پيرامون مسائل جهان اسلام و منطقه به‌خصوص مسأله سوريه گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دبيركل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در اين ديدار در لبنان، با اشاره به ضرورت تقريب ميان مذاهب اسلامي، اظهار داشت: رژيم اشغالگر قدس دشمن تمام مردم منطقه و همه مذاهب و اديان است و در دستيابي به اهداف خود به هيچ دين و آئيني پايبند نبوده و ضمن ايجاد فتنه مذهبي، در صدد شكستن اراده نيروهاي مقاوم در برابر آن رژيم است.

سيد حسن نصرالله نيز با اشاره به تلاش‌هاي جنگ‌طلبانه اخير امريكا و رژيم صهيونيستي و هم پيمانان آن، تأكيد كرد: تحولات منطقه نبايد موجب فراموشي جنايت‌هاي ضد انساني رژيم صهيونيستي در حق ملت مظلوم فلسطين شود.

دبير‌كل حزب الله همچنين افتتاح دفتر نمايندگي مجمع جهاني تقريب بين مذاهب اسلامي در لبنان را مهم ارزيابي كرد.

آیت الله اراکی در ادامه سفربه لبنان در دیدار با شيخ عبدالامير قبلان ، رییس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان ضمن تشريح تحولات منطقه و سوريه و اشاره به تلاش‌هاي دشمنان براي ايجاد فتنه در ميان ملت‌هاي منطقه، بر ضرورت حفظ وحدت در برابر توطئه‌هاي آنان تأكيد كرد.

وی ضمن تأكيد بر جايگاه رفيع لبنان در مقابله فكري در منطقه، اظهار داشت: به دليل همزيستي بلند مدت اديان و مذاهب در لبنان، مجمع جهاني تقريب مذاهب نخستين دفتر خارجي خود را در اين كشور افتتاح و جناب آقاي شيخ حسان عبدالله از علماي برجسته لبناني را به عنوان نماينده اين مجمع تعيين كرد.

شيخ عبدالامير قبلان نیز در این نشست با اشاره به جنايت عوامل آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه مسيحي نشين معلولا در سوريه، اظهار داشت: براي دشمنان، دين و مذهب مردم منطقه مهم نيست و جنايت‌هاي آنان همه را آزرده است.

رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان از ايفاي نقش مثبت ايران در لبنان در جهت تقويت وحدت ميان تمامي طوايف و مذاهب تقدير كرد

براساس اعلام روابط عمومی مجمع تقریب، وی ضمن استقبال از آغاز به كار نمايندگي مجمع تقريب مذاهب اسلامي در این کشور، ابراز داشت: تقريب بين مذاهب بسيار مهم و ضروري است و بايستي در چارچوب سيره ائمه(ع) و با برنامه ريزي دقيقي صورت گيرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha